Ρίγα, μια καρτποστάλ της Βαλτικής! Μέρος Πρώτο

στις

Πρώτη Μέρα 18/10/2013

Γύρω στις 15:30 φτάσαμε στο μικρό αεροδρόμιο της Ρίγα (μέσω Βιέννης) με ένα ελικοφόρο της Air Baltic.Αφού παραλάβαμε τις βαλίτσες μας ,βγήκαμε στο κρύο και αγοράσαμε από το κιόσκι τα εισιτήρια για το λεωφορείο 22, το οποίο θα μας πήγαινε στο κέντρο της πόλης. Διασχίσαμε τον δρόμο και φτάσαμε στην στάση από όπου θα περνούσε το λεωφορείο. Ο καιρός ήταν πολύ χειμωνιάτικος και το χιονόνερο που έπεφτε μας έκανε να αναρρωτιόμασταν αν θα μπορούσαμε να κάνουμε τις βόλτες μας στην πόλη με αυτό τον καιρό.

My map and his backpack(7).jpgΣύντομα ήρθε το λεωφορείο και μπήκαμε γρήγορα για να ζεσταθούμε. Σε 25 λεπτά φτάσαμε στην πόλη. Αν και το χιονόνερο συνεχιζόταν, το κουκλίστικο κέντρο είχε τα χρώματα που περιμέναμε να δούμε και αυτό μας έκανε να χαμογελάσουμε για την επιλογή του διαφορετικού αυτού προορισμού μας.

Αφού αναγνωρίσαμε το κέντρο της παλιάς πόλης κατεβήκαμε, κι ας μην είχαμε φτάσει στην προγραμματισμένη για αποβίβαση στάση μας. Δίπλα στον ποταμό Daugava, με το αέρα να μας δυσκολεύει ακόμα και να δούμε, προσπαθήσαμε να διασχίσουμε τον δρόμο, πράγμα αδύνατον! Στους δρόμους υπήρχαν προστατευτικές μπάρες και αν και φτάσαμε κοντά σε φανάρι δεν υπήρχαν διαβάσεις για πεζούς, γιατί; Δίπλα ακριβώς στην στάση, όπως και σε κάθε στάση δίπλα στον δρόμο υπήρχαν μόνο υπόγειες διαβάσεις για τους πεζούς. Γελάσαμε με τους εαυτούς μας και διασχίσαμε την υπόγεια διάβαση προς το κέντρο της παλιάς πόλης, ταλαιπωρημένοι και πεινασμένοι πιά.

Το ξενοδοχείο βρισκόταν πίσω από το κέντρο, σχετικά κοντά με τα πόδια αλλά σχετικά μακρυά για την πείνα που είχαμε πιά! Χαθήκαμε στο ονειρεμένο κέντρο της παλίας πόλης με τα υπέροχα χρώματα στα παραμυθένια από αρχιτεκτονικής άποψης κτίρια, ψάχνοντας για κάποιο όμορφο εστιατόριο . Τελικά μπήκαμε στο Key to Riga ένα εστιατόριο πίσω από τον Καθεδρικό ναό της πόλης όπου ζεσταθήκαμε, ξεκουραστήκαμε & απολάυσαμε τις πρώτες τοπικές γεύσεις.Στην συνέχεια πήγαμε στο μικρό design ξενοδοχείο μας πίσω από το πάρκο της πόλης και τακτοποιηθήκαμε. Ευτυχώς ο καιρός είχε αρχίσει να γλυκαίνει. Αλλάξαμε, πήραμε καφέ στο χέρι από μια λιθουανική αλυσίδα καφέ και κάναμε την πρώτη μας χαλαρή βόλτα-γνωριμία με την πόλη χωρίς πρόγραμμα. Το βράδυ πήγαμε στο Skyline bar στον 26ο  όροφο του Radisson Blu Hotel όπου πληρώνοντας πρώτα είσοδο (μόνο και μόνο για την θέα αξίζει!!) κάτσαμε σε ένα τραπέζι δίπλα στην τζαμαρία (τυχεροί) από όπου απολαύσαμε απο ψηλά την φωτισμένη χειμωνιάτικη Ρίγα πίνοντας κοκτέιλ (σε πολύ καλή τιμή) με το τοπικό λικέρ Riga Black Balsam . Riga post(15).jpgΑυτή η θέα, με την ορθόδοξη εκκλησία της γέννησης του Χριστού με τον χρυσό της τρούλο ακριβώς από κάτω και τα ογκώδη σοβιετικά κτίρια, μας έδωσε για πρώτη φορά να καταλάβουμε ότι αυτή η πόλη όσο κι αν ξεχωρίζει με τα όμορφα χρώματα της Βαλτικής, κουβαλάει ακόμα χαρακτηριστικά από την κατοχή της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι στην Λετονία υπάρχει μεγάλη πολυμορφία πληθυσμού, το 41% είναι Ρώσοι, Λευκορώσοι, Πολωνοί και Ουκρανοί κάτοικοι.

Δεύτερη Μέρα 19/10/2013

Ξυπνήσαμε γύρω στις 8, πήραμε ένα καλό πρωινό, φορέσαμε σκουφιά, κασκόλ, γάντια και βγήκαμε με ένα χάρτη και ένα σακίδιο για την πρωινή εξερεύνηση της πόλης. Κοντά στο ξενοδοχείο μας βρισκόταν η Alberta iela ένας δρόμος στη γειτονιά με μία από τις πιο αξιόλογες σειρές art nouveau κτιρίων στην Ευρώπη και το ομώνυμο μουσείο (το οποίο είχαμε στο πρόγραμμα να επισκεφθούμε). Copy of My map & his backpack(6).jpgΠερνώντας από εκεί θαυμάσαμε όλα αυτά τα όμορφα κτίρια με τις μικρές περίτεχνες λεπτομέρειες και συνεχίσαμε την Elizabetes iela και το πάρκο Esplanāde. Στο Πάρκο καταλάβαμε από κάποιες επιγραφές ότι η Ρίγα θα ήταν πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2014 σε συνδυασμό μάλλον και με το ότι θα άλλαζε και αυτή το νόμισμά της σε Ευρώ. Εδώ να σημειώσουμε ότι όταν εμείς επισκεφθήκαμε την Ρίγα (Οκτώβριος 2013) το νόμισμά της ήταν ακόμα το λάτσ (1Lvl=1,43€) και από τον Ιανουάριο του 2014 θα έμπαινε και αυτή στο Ευρώ.

Riga post(16).jpgΠεράσαμε μπροστά από το ξενοδοχείο στο οποίο είχαμε βγει το προηγούμενο βράδυ και να μπροστά μας η Ορθόδοξη εκκλησία της γεννήσεως του Χριστού! Αποφασίσαμε να την επισκεφθούμε μιας και όπως είχαμε διαβάσει είναι η μεγαλύτερη ορθόδοξη εκκλησία της Βαλτικής! Είχε ένα μικρό αντίτιμο (1lvl). Η εκκλησία δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο απλά μας θύμισε λίγο τις δικές μας εκκλησίες (Ο Αγιος Αντρέας στην Πάτρα μακράν καλύτερος!!) με ρώσικες επιγραφές και ήταν φυσικά γεμάτη με Ρώσους. Συνεχίσαμε πιο κάτω στην Brīvības bulvāris, όπου βρίσκεται και το Μνημείο Ελευθερίας της Λετονίας .Το μνημείο αυτό είναι αφιερωμένο στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία το 1918-1920. Τα αστέρια που κρατά στα χέρια της η Milda (έτσι ονομάζουν οι Λετονοί το κορίτσι του μνημείου) συμβολίζουν τις 3 ιστορικές περιφέρειες της Λετονίας. Κατά την διάρκεια της σοβιετικής κατοχής ,οι σοβιετικοί διαστρέβλωσαν τις έννοιες. Η Milda συμβόλιζε την μητέρα Ρωσία και τ’αστέρια τις 3 χώρες τις Βαλτικής (Λετονία, Εσθονία, Λιθουανία). Το μνημείο είναι πολύ σημαντικό για τους Λετονούς και εκτός από σύμβολο ελευθερίας υπήρξε και σύμβολο ελπίδας. Φρουρείται καθόλη την διάρκεια της ημέρας από δύο στρατιώτες οι οποίοι αλλάζουν κάθε μισή ώρα.

My map & his backpack(4).jpgΣταθήκαμε λίγο να δούμε την αλλάγη και προχωρήσαμε πιο κάτω στο Ρολόι Laima, ένα από τα σημεία συνάντησης των κατοίκων της Ρίγα. Το ρολόι αρχικά τοποθετήθηκε εκεί ώστε οι εργαζόμενοι να φτάνουν στις δουλειές τους στην ώρα τους. Προχωρήσαμε την Aspazijas bulvāris και φτάσαμε μπροστά στο κτίριο της Εθνικής Όπερας της Λετονίας για να πάρουμε τα εισιτήρια για την βραδυνή μας έξοδο. Οκ και εμείς έχουμε την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής και το καλοκαίρι μπορούμε να απολαύσουμε μια όπερα στο Ηρώδειο αν μας αρέσει, όμως Λετονοί στην πλειοψηφία τους, από όλες τις κοινωνικές τάξεις διασκεδάζουν παρακολουθώντας όπερα, είναι από τις αγαπημένες τους εξόδους. Αν οργανώνετε λοιπόν ένα ταξίδι εδώ κλείστε εκ των προτέρων τα εισιτήρια σας εδώ γιατί οι τιμές είναι πάρα πολύ χαμηλές σε πολύ καλές θέσεις. Έτσι δεν θα την πάθετε όπως εμείς που το αφήσαμε για την τελευταία στιγμή οπότε και δεν υπήρχαν θέσεις για το Nabucco του Verdi. Τελικά πήραμε εισιτήρια χωρίς θέση (βέβαια στην εξαιρετική τιμη των 2,5lvl=3,56€).

My map & his backpack(5).jpg

Προχωρήσαμε στο κέντρο της παλιάς πόλης όπου είδαμε να ξεπροβάλουν κτίρια σαν από το παραμύθι του Χάνς και της Γκρέτελ. Διασχίσαμε όλο το κέντρο

Riga post(9).jpgκαι φτάσαμε κοντά στον ποταμό Daugava και την πλατεία με το Σπίτι των Μαυροκέφαλων (σημείο κατατεθέν της πόλης). Πολύ εντυπωσιακό κτίριο, χτισμένο με κόκκινα τούβλα και διακοσμημένο με αγάλματα και χρυσές επιγραφές σε μπλε φόντο. Εδώ πραγματοποιούσαν τις συναντήσεις τους οι νεαροί ανύπαντροι έμποροι της Αδελφότητας των Μαυροκέφαλων. Είχαμε διαβάσει πως στο Σπίτι των Μαυροκέφαλων στεγαζόταν ένα μουσείο και προχωρήσαμε λοιπόν με αυτοπεποίθηση να ανοίξουμε την πόρτα και να δούμε το εντυπωσιακό αυτό κτίριο και από την μέσα πλευρά του, μας σταμάτησε όμως μια χρυσή επιγραφή δίπλα στην πόρτα «Οικία Πρόεδρου» !! Τελικά ο πρόεδρος δεν μας δέχτηκε, ε η αλήθεια είναι ότι και εμείς δεν τον είχαμε ειδοποιήσει!

Copy of My map & his backpack(7).jpgΓυρίσαμε λοιπόν προς στην πλατεία και θαυμάσαμε και το άγαλμα του St. Roland πολιούχου Αγίου της πόλης , του οποίου το σπαθί ορίζει το γεωμετρικό κέντρο της Ρίγας παρακαλώ!  Ακριβώς μπροστά από αυτή την πλατεία (δεξιά στην φωτογραφία από πάνω) βρίσκεται το Μουσείο Κατοχής . Το μουσείο αυτό -το οποίο διχάζει για την αρχιτεκτονική του- παρουσιάζει την περίοδο 1940-1991, δηλαδή ενώ η Λετονία βρισκόταν αρχικά υπό την γερμανική και στην συνέχεια σοβιετική κατοχή. Πολύ ταλαιπωρημένος αυτός ο λαός και στο μουσείο αυτό-αν έχετε την διάθεση να το επισκεφθείτε- θα το καταλάβετε για τα καλά! Εμείς το επισκεφθήκαμε και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για πάνω από 2 ώρες με έναν Λετονό υπάλληλο (με ρίζες και από την Ρωσία) ο οποίος μας είπε πολλά και ενδιαφέροντα για την ιστορία αλλά και την σημερινή κατάσαση της χώρας του! Η αλήθεια είναι ότι μόνο έτσι μπορείς να μάθεις ουσιαστικά μια πόλη ή μια χώρα, μιλώντας με τους ανθρώπους της και πολύ μας αρέσει αυτό στα ταξίδια! Η επίσκεψη αυτή ήταν πολύ ψυχοφθόρα όντως και χρειαζόμασταν διάλειμμα, στο ίδιο τετράγωνο βρίσκεται ένα κουκλίστικο μέρος να πιείς το ζεστό τσάι σου και να αγοράσεις οικολογικά δώρα για εσένα και τους φίλους σου.

pieneneΣε παρακαλούμε μην το χάσεις, σημείωσέ το: Pienene-the latvian green studio. Εμείς χαλαρώσαμε τόσο εκεί! Ήπιαμε τα λετονικά τσαγάκια μας, ψωνίσαμε μικρά δωράκια, συζητήσαμε πάλι με τις κοπέλες που δούλευαν το μαγαζί! Εκεί πήραμε κα το μικρό τετραδιάκι με τα μπλε λουλούδια για τις σημειώσεις του ταξιδιόυ. Από το Pienene γνωρίσαμε και την φίλη μας την Sanita υπεύθυνη του μαγαζιού. Στην συνέχεια βγήκαμε πάλι στο κρύο και επισκεφθήκαμε την μεγαλύτερη εκκλησία της χώρας τον Αγίο Πέτρο, ο οποίος βρίσκεται  εκεί δίπλα  . Ανεβήκαμε στην οροφή ύψους 70 μέτρων, θαυμάσαμε την πόλη από ψηλά και βγάλουμε μερικές από τις πιο ωραίες φωτογραφίες του ταξιδιού! Από εκεί είδαμε τον καθεδρικό ναό και τις γέφυρες της Ρίγας απο ψηλά ως και την Βαλτική θάλασσα, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στην πρωτεύουσα της Λετονίας. Εκεί άλλωστε καταλήγει και ο ποταμός Daugava ο οποίος διασχίζει την πόλη.

My map & his backpack(6).jpgRiga post(14).jpgΚατεβαίνοντας από την εκκλησία καταλάβαμε ότι η ώρα είχε περάσει και πως πεινούσαμε. Ήμασταν τυχεροί γιατί μπήκαμε (από την πίσω πόρτα) στο μαγαζί που ψάχναμε και δεν βρίσκαμε. Σημείωσε το και αυτό όπωσδήποτε: Lido . Γιατί θα το αγαπήσεις και εσύ; 1) Βλέπεις τι θα φας πριν το πάρεις από την ανοιχτή βιτρίνα με φαγητό, σαλάτες, σούπες, συνοδευτικά, γλυκά, ποτά κ.α. 2)είναι πολύ οικονομικό και 3)θα το βρεις σε πολλά μέρη στην πόλη! Ικανοποιημένοι από το καλό φαγητό βγήκαμε από το εστιατόριο και με τον χάρτη στο χέρι! Περιπλανιόμασταν εδώ και εκεί σε κάθε στενο, σε κάθε δρομάκι να δούμε κάθε γωνιά της μικρής αυτή πόλης! Βγάζαμε φωτογραφίες, σημειώναμε στον χάρτη από που είχαμε περάσει και κατευθυνόμασταν προς την Όπερα όπου το έργο ξεκινούσε στις 19:00. Μισή ώρα νωρίτερα ήμασταν εκεί και μπήκαμε στο cafe της Όπερας. Η ατμόσφαιρα πολύ ασυνήθιστη για εμάς. Οικογένειες και ζευγάρια έχοντας φορέσει τα καλά τους (όχι απαραίτητα καλοντυμένοι-αν καταλαβαίνετε τι λέμε) έπιναν τον καφέ τους περιμένοντας για το έργο. Ήταν μια έξοδος συνηθισμένη αλλά και ξεχωριστή για αυτούς. Το θέατρο εντυπωσιακό!

Riga post(8).jpg Κάτσαμε στα σκαλάκια ως την μέση του έργου όσπου έγινε και το διάλειμμα, άλλωστε δεν πήγαμε τόσο για το έργο αλλά για την εμπειρία. Και την ζήσαμε. Χαρακτηριστικά να σας πούμε ότι εντυπωσιαστήκαμε ενώ ψάχναμε την τουαλέτα την ώρα του διαλείμματος. Μπήκαμε πρώτα σε αυτή του Β εξώστη, άνθρωποι πιό απλά ντυμένοι με χρωματιστά σκουφιά και κασκόλ και έπειτα βρεθήκαμε σε αυτή των θεωρείων (μιας και είχε πιο λίγο κόσμο), όπου μέσα έβρισκες μητέρες με κόρες να φτιάχνουν τις τουαλέτες και το κραγίον τους ως και μια ηλικιωμένη κυρία έφτιαχνε την μικρή αστραφτερή της τιάρα!! Κλείσαμε την βραδυά μας στο Golden Coffee όπου δοκιμάσαμε την παραδοσιακή πηχτή πικρή σοκολάτα και οργανώσαμε τις επόμενες μέρες μας στην πόλη.

Riga post(7).jpg Riga post(11).jpg

Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας περνώντας μέσα από το πάρκο Kronvalda!  Ήταν σίγουρα μια γεμάτη μέρα & μια γεμάτη βραδυά!

Διάβασε το δεύτερο μέρος του ταξιδιού εδώ!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )