Δυό Μέρες στην Βιέννη!

στις

Τι προλαβαίνεις να κάνεις και να δεις 2 (σχεδόν) μέρες στην Βιέννη; Προλαβαίνεις? Βεβαίως!

Αν έχεις δει την Δασκάλα Πιάνου του Χάνεκε, το Πριν την Ανατολή του Linklater ή αν έβλεπες τον υπαστυνόμο Rex  όταν ήσουν μικρός θα ήθελες σίγουρα και εσύ να έρθεις μερικές μέρες ή ώρες στην Βιέννη. Σε ένα από τα ταξίδια μας λοιπόν (συγκεκριμένα αυτό στην Ρίγα), η πτήση μας ήταν μέσω Βιέννης και αυτό δεν το λες χάσιμο χρόνου, εμείς το λέμε ευκαιρία για να δεις και κάτι ακόμα, αρκεί βέβαια το αεροδρόμιο να είναι κοντά στην πόλη και να έχεις στην διάθεση σου κάποιες ώρες.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή! Στις 17/10/2013 στις 15:00 πετάξαμε με Austrian Airlines από Αθήνα και περίπου 16:20 (ώρα Αυστρίας) ήμασταν στην Βιέννη. Η πτήση μας για Ρίγα έφευγε την επόμενη μέρα στις 12:00, πράγμα που σήμαινε ότι είχαμε 15 ώρες στην διάθεσή μας, μιας και 10 η ώρα θα έπρεπε να ήμασταν πίσω στο αεροδρόμιο. Δεν χάσαμε χρόνο λοιπόν και πήγαμε αμέσως να πάρουμε το City Airport Train για το κέντρο της πόλης και στην συνέχεια το μετρό από το Wien Mitte!

Copy of My map & his backpack(5)Το hostel το οποίο είχαμε κλείσει ήταν κοντά στην στάση του μετρό Reumannplatz (όπου platz πλατεία) . Φτασαμε λοιπόν στο hostel, αφήσαμε τα πραγματά μας και βγήκαμε στους δρόμους της Βιέννης! Θα μπορόυσαμε να πάρουμε το μετρό και να κατέβουμε στην στάση της Όπερας ή του Άγιου Στέφανου αλλά είπαμε ότι έτσι θα έβλεπαν περισσότερα πράγματα τα μάτια μας και συνεχίσαμε περπατώντας (4χλμ σε ευθεία βρισκόταν ο Άγιος Στέφανος). Η Favoritensrasse που περπατήσαμε αρχικά ήταν ένας εμπορικός δρόμος γεμάτος ζωή. Όταν φτάσαμε στον Κεντρικό σταθμό της Βιέννης στρίψαμε δεξιά και περπατήσαμε δίπλα στον κήπο του Belvedere, τον οποίο θα επισκεπτόμασταν το επόμενο πρωί. Στόχο τώρα είχαμε να βρούμε την μπυραρία Salm Bräu που μας είχε προτείνει ο φίλος Βασίλης και ήταν στον δρόμο μας. Ήταν ότι έπρεπε καθώς δεν είχαμε φάει, η ώρα είχε περάσει, το φως είχε πέσει οπότε έτσι και αλλίως θα βλέπαμε τα αξιοθέατα σε βραδινό φόντο και μετά θα γυρίζαμε με το μετρό από το κέντρο της Βιέννης. Όταν φτάσαμε στη Schwarzenbergplatz και το Παλάτι Schwarzenberg όπου βρίσκεται το Ρωσικό Μνημείο, αναμνηστικό της απελευθέρωσης της Βιέννης από τους Ρώσους στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και είδαμε το συντριβάνι Hochstrahlbrunnen το οποίο άλλαζε χρώματα καταλάβαμε ότι είμασταν πολύ κοντάCopy of My map & his backpack(4)Στα δεξιά στην οδό Rennweg 8 βρήκαμε την μπυραρία όπου δοκιμάσαμε λουκάνικα, σνίτσελ, πατατοσαλάτα και φυσικά σπιτική μπύρα! Το περιβαλλόν ήταν πολύ ωραίο με καζάνια μπύρας και σερβιτόρους ντυμένους παραδοσιακά (αλλά όχι κιτσ), ήταν μια πολύ καλή επιλογή για εμάς που θα τρώγαμε μια φορά στην Βιέννη! Ως εδώ η διαδρομή μας ήταν αυτή. Συνεχίσαμε λοιπόν περπατώντας για το δικό μας Vienna Sightseeing by night tour ! Πλησιάσαμε στο λεγόμενο δαχτυλίδι (Kärtner Ring), στο οποίο κατά κύριο λόγο βρίσκονται τα αξιοθέατα της Βιέννης περνώντας πρώτα από την Karlplatz και την εκκλησία του Καρόλου.Vienna 2013.jpgΣτην συνέχεια, στην αρχή της Kärtner Strasse (όπου Strasse οδός), παρουσιάστηκε μπροστά μας η Κρατική Όπερα της Βιέννης (Wiener Staatsoper)! Φωτισμένη και εντυπωσιακή σε καλούσε να δεις μια παράσταση. Vienna 2013 blog(3)Στο ταμείο της υπήρχε μια μεγάλη ουρά που περίμενε για ένα εισιτήριο. Εμείς βγάλαμε μερικές φωτογραφίες και συνεχίσαμε την Kärtner Strasse, τον πιο εμπορικό δρόμο της Βιέννης ο οποίος οδηγεί στο κέντρο του δαχτυλιδιού (που προαναφέραμε) και τον Καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου. Εντυπωσιακός σε γοτθικό και ρομανικό ρυθμό. Εσωτερικά θα τον επισκεπτόμασταν το επόμενο πρωί. Έπειτα πήραμε την Graben strasse αλλος ένας δημοφιλής εμπορικός δρόμος της Βιέννης με το περίτεχνο Στύλο της Πανώλης (Pestsäule), ο οποίος κατασκευάστηκε από τους Φίσερ φον Έρλαχ, Μπουρνατσίνι και Ράουχμιλερ για να μνημονεύεται η απαλλαγή της Βιέννης από την πανώλη. Ο στύλος απεικονίζει έναν άγιο και έναν άγγελο να επιβλέπουν την εξόντωση μιας μάγισσας που συμβολίζει την πανώλη, ενώ ο αυτοκράτορας φτερωτός προσεύχεται. Συνεχίσαμε λίγο πιο κάτω και στα δεξιά μας είδαμε την μπαρόκ Καθολική Εκκλησία του Αγίου Πέτρου.Vienna 2013(1).jpg Συνεχίσαμε ως το τέλος της οδού Graben & στρίψαμε αριστερά στην οδό Kohlmarkt η οποία μας οδήγησε στο Αυτοκρατορικό παλάτι Hofburg.Vienna 2013 blog.jpgΠεράσαμε μέσα από την κεντρική πύλη και βγήκαμε στην Heldenplatz και διασχίζοντας το Πάρκο του λαού (Volksgarten) βγήκαμε στο Αυστριακό Κοινοβούλιο το οποίο όταν το βλεπει ένας Έλληνας συνήθως κάτι του θυμίζει. Το εντυπωσιακό κτίριο κατασκεύασε ο δανός αρχιτέκτονας Θεόφιλος Χάνσεν, ο οποίος μεταξύ άλλων κατασκεύασε το Ζάππειο Μέγαρο, την Ακαδημία και την Εθνική Βιβλιοθήκη Αθηνών.Copy of My map & his backpack(3).jpgΣυνεχίσαμε προς την πλατεία δημαρχείου και θαυμάσαμε άλλο ένα κτίριο-ορόσημο της Βιέννης, το Δημαρχείο (Rathaus). Vienna 2013(2).jpgΣτην συνέχεια υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα κτίρια, όμως εμείς είχαμε πολύ λίγες ώρες μπροστά μας και έπρεπε να επιστρέψουμε για λίγο ύπνο. Βγάλαμε τις τελευταίες νυχτερινές μας φωτογραφίες, μπήκαμε στο κόκκινο τραμ και πήγαμε για λίγες ώρες ύπνου.

Το επόμενο πρωί, ξυπνήσαμε στις 06:00, αφήσαμε γρήγορα το Hostel και πήραμε κατευθείαν το μετρό για την Stefanplatz στάση και τον ναό του Αγίου Στεφάνου. Ο ναός ήταν ανοιχτός από τις 06:00, κακονικά  έχει ένα μικρό αντίτιμο, όμως επειδή ήταν πολύ νωρίς και είχε λειτουργία μπήκαμε έτσι απλά. Απολαύσαμε ένα μικρό μέρος της λειτουργίας με το υπέροχο εκκλησιαστικό όργανο το οποίο βρίσκεται ακριβώς πάνω από την είσοδο της εκκλησίας (εντυπωσιακότατο όπως μας είχε αναφέρει η φίλη Χαρά). Στην συνέχεια βγήκαμε από την εκκλησία και κατευθυνθήκαμε πίσω από την εκκλησία όπου βρίσκεται το Σπίτι του Μότσαρντ, βεβαίως ήταν πολύ νωρίς για να το επισκεπτούμε οπότε βγάλαμε δυό φωτογραφίες και συνεχίσαμε για το πάρκο της πόλης όπου βρίσκεται το χρυσό μνημείο του Γιόχαν Στάους, καθώς και αγάλματα των Σούμπερτ, Σολτσ κ.α. Ήταν ακόμα πολύ νωρίς οπότε είπαμε να κάτσουμε κάπου, να πιούμε καφέ και να γράψουμε τις καρτποστάλ μας. Περπατήσαμε στο δαχτυλίδι και κάτσαμε απέναντι από την Όπερα, στο cafe της βιενέζικης αλυσίδας Aida, η οποία δημιουργήθηκε πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην συνέχεια στείλαμε τις καρτποσταλ μας και περπατήσουμε προς τον κήπο του Belvedere, όπου κάναμε μια σύντομη βόλτα.Riga post(17).jpg Τέλος επιστρέψαμε στην Kärtner Strasse και το Cafe του Sacher Hotel, όπου δοκιμάσαμε την μοναδική Sacher Torte. Sacher Vienna.jpg Σήμερα η διαδρομή μας ήταν αυτή. Η ώρα είχε περάσει, έτσι αγοράσαμε μερικά σοκολατάκια με τον Μότσαρντ, την χιονόμπαλα μας και πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο.

Ήμασταν ενθουσιασμένοι με όσα είχαμε να δούμε στην Ρίγα αλλά είχαμε πάρει σίγουρα και ένα άρωμα Βιέννης (διαλέγοντας απλά ένα πιο φθηνό αεροπορικό δρομολόγιο)! Αξίζει όμως να επιστρέψεις εδώ για μια βραδιά στην Όπερα, για έναν βιενέζικο καφέ στο Kleines Cafe, για μια βιεννέζικη σοκολάτα και ένα στρούντελ μήλου στο Café Landtmann, για να δεις από κοντά τα έργα του Γκούσταβ Κλίμτ και σίγουρα την περίοδο των Χριστουγέννων! Auf wiedersehen λοιπόν!

Vienna 2013 blog(1).jpg

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )