Μονεμβασιά, το λουλούδι της Λακωνίας!

στις

Η καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς, βγαλμένη σαν από παραμύθι, βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Πελοποννήσου, στον νομό Λακωνίας. Η παλιά πόλη έχει μόλις 90 κατοίκους, ενώ στην νέα οι κάτοικοι είναι περίπου 4,5 χιλιάδες. Κατοικημένη από τον 6ο αιώνα, η πατρίδα του ποιητή της Ρωμιοσύνης σε προσκαλεί να την θαυμάσεις μιας και δεν αφήνει κανέναν επισκέπτη ασυγκίνητο. Τα χρώματα, οι άνθρωποι, η ατμόσφαιρα, οι ιδιαιτερότητες αυτού του τόπου σε μαγεύουν, από την στιγμή που θα τον αντικρίσεις.

My map and his backpack(9).jpg

Όταν φτάσαμε στην πόλη αντικρίσαμε τον επιβλητικό βράχο να ορθώνεται μπροστά μας και καταλάβαμε ότι είχαμε διαλέξει έναν προορισμό που θα μας αντάμειβε . Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο μας, φάγαμε κάτι, κάναμε μια βόλτα στην νέα πόλη και καθώς η ώρα ήταν ήδη περασμένη ξαπλώσαμε να ξεκουραστούμε γιατί μας περίμενε μία μεγάλη μέρα!

Όπως πάντα ξυπνήσαμε νωρίς, φάγαμε ένα γερό πρωινό για να πάρουμε δυνάμεις και φορώντας σακίδιο, ενώ είχαμε τον χάρτη ανά χείρας, αναχωρήσαμε για την καστροπολιτεία. Το ξενοδοχείο μας ήταν στην νέα πόλη λίγο πριν την γέφυρα και η απόσταση είναι σχετικά μικρή, 5 λεπτά με το αμάξι. Καλό θα είναι, είτε να πας πολύ νωρίς, είτε να πας με ταξί, αφού η ουρά των παρκαρισμένων αυτοκινήτων είναι πολύ μεγάλη και θα δυσκολευθείς να βρεις μία θέση.  Επίσης αν είστε 3-4 άτομα συμφέρει πολύ να πάρεις ταξί από το να πάρεις το λεωφορείο που κάνει αυτό το δρομολόγιο. Αν έχεις όρεξη φυσικά μπορείς να πας και με τα πόδια.

My map and his backpack(4).jpg

Η Καστροπολιτεία συνδέεται με την στεριά με μία στενή λωρίδα γης, ενώ φιλοξενείται εδώ και αιώνες στην αγκαλιά του Μυρτώου πελάγους. Μπαίνοντας στην πόλη από την μόνη διαθέσιμη είσοδο (εξάλλου το όνομα Μονεμβασιά προήλθε από το συνθετικό των λέξεων μόνη + έμβαση)  παίρνουμε τον κεντρικό δρόμο όπου θα συναντήσεις την εκκλησία του Ελκόμενου Χριστού, ενώ ακριβώς απέναντι βρίσκεται το ιστορικό κτίριο το οποίο στεγάζει την αρχαιολογική συλλογή της Μονεμβασιάς.

Monemvasia blog(5).jpg

Καθίσαμε στην μικρή πλατεία με το κανόνι, χαζεύοντας την θέα προς το πέλαγος. Η ομορφιά και η γαλήνη σίγουρα θα σε αφήσει άφωνο! Λουλούδια όπως βουκαμβίλιες ξεπετιούνται από όλες τις πέτρινες γωνιές, δίνοντας σου μία αίσθηση ότι πλέον έχεις μπει σε ένα παράλληλο σύμπαν, όμορφο και αλλιώτικο, άγριο και ήμερο. Ενώ δεν χορταίναμε τις εικόνες αποφασίσαμε ότι είναι ώρα να πιούμε το καφεδάκι μας. Καθίσαμε σε ένα πολύ όμορφο καφέ, με τραπέζι κοντά στο παράθυρο και φυσικά καταπληκτική θέα.

My map and his backpack(1).jpg

Αφού απολαύσαμε τον καφέ μας, συνεχίσαμε την περιπλάνηση στα πανέμορφα σοκάκια της Μονεμβασιάς. Ανηφορίζοντας, φτάσαμε ως τον Άγιο Σπυρίδωνα, το υψηλότερο σημείο του κάστρου πριν συνεχίσεις για την άνω πόλη. Μία εκκλησία όπου δυστυχώς είναι γκρεμισμένη και απομένουν μόνο οι τοίχοι και μερικές δυσδιάκριτες αγιογραφίες να θυμίζουν ότι κάποτε υπήρχε ναός. Εδώ να σημειωθεί ότι η «άνω πόλη» τότε (2015) ήταν δυστυχώς κλειστή, λόγω ανασκαφών που έκανε η εφορία βυζαντινών αρχαιοτήτων. Ωστόσο όλη η παλιά πόλη είναι τόσο όμορφη που δεν μας απογοήτευσε, αντιθέτως! (Τώρα πια είναι ανοιχτή και η Άνω Πόλη.)

My map and his backpack(3).jpg

Εκτός από τα όμορφα καλντερίμια και τα πανέμορφα πέτρινα σπίτια, στην παλιά πόλη υπάρχουν 40 εκκλησίες, αρκετές από αυτές σε άριστη κατάσταση. Οι καλύτερα διατηρημένες είναι επιγραμματικά ο Ελκόμενος Χριστός, ο Άγιος Νικόλαος, η Παναγία η Χρυσαφίτισσα και η Παναγία η Μυρτιδιώτισσα ή Κρητικιά. Προσπάθησε, ανάλογα και τον χρόνο σου, να επισκεφθείς όσες περισσότερες μπορείς. Στην άκρη του κάστρου, πίσω από την Παναγία την Χρυσαφίτισσα βρες τον φάρο και επισκέψου τον. Εμείς στην εκκλησία του Ελκόμενου Χριστού πετύχαμε κι ένα παραδοσιακό γάμο με βιολιά μιας ελληνίδας κι ενός άγγλου!

My map and his backpack(7).jpg

Η ώρα όμως είχε περάσει και κουρασμένοι πια από το περπάτημα, καθίσαμε σε ένα πανέμορφο εστιατόριο ενός μικρού ξενοδοχείου με ντόπιες νοστιμιές και γευστικότατο κρασί. Οι τιμές γενικά στην παλιά πόλη είναι τσιμπημένες, αν λόγω budget δεν μπορέσεις να μείνεις μέσα στο κάστρο –κάτι που αξίζει- τουλάχιστον απόλαυσε ένα γεύμα στο μπαλκόνι ενός εστιατορίου με θέα το Μυρτώο πέλαγος, θα σου μείνει σίγουρα αξέχαστο!

My map and his backpack(8)

Μετά το φαγητό παίρνοντας τα κατηφορικά σοκάκια, βγήκαμε στο Πορτέλλο, την πόρτα που σε οδηγεί στην θάλασσα και τα απόκρημνα βράχια. Ενώ είχε λίγη ψύχρα, συναντήσαμε και κάποιους λουόμενους που απολάμβαναν το μπάνιο τους στα βαθιά νερά. Οι ομορφιές πολλές και η φωτογραφική μηχανή είχε πάρει φωτιά! Σε κάθε γωνιά υπάρχει κάτι να θαυμάσεις, τα πέτρινα σπίτια, ακόμα και οι πινακίδες απόλυτα εναρμονισμένες με το περιβάλλον, ενώ σκουπίδι δεν υπάρχει ούτε για δείγμα.

My map and his backpack(6).jpg

Καθώς πηγαίναμε προς την κεντρική πύλη, επισκεφθήκαμε και το σπίτι της οικογένειας του Γιάννη Ρίτσου, το οποίο εκτός από την προτομή του ποιητή στην μικρή αυλή, έχει και υπέροχη θέα στην θάλασσα, την θάλασσα που τον ενέπνευσε να γράψει πολλά από τα ποιήματά του.

My map and his backpack(2).jpg

Οι περιηγήσεις μας συνεχίστηκαν και το επόμενο πρωινό, οπότε και είδαμε ότι δεν είχαμε δει την προηγούμενη. Αν θες μπορείς να περάσεις όλο το Σαββατοκύριακο σου εκεί, εναλλακτικά μπορείς στην επιστροφή σου να επισκεφθείς τον Μυστρά, το Ναύπλιο ή τις Μυκήνες. Εμείς πήραμε καφέ για το δρόμο, τα παραδοσιακά αμυγδαλωτά μας και συνεχίσαμε προς τον Μυστρά!

Από την Μονεμβασιά φύγαμε γεμάτοι, ενώ πανέμορφες εικόνες κατέκλυζαν το μυαλό μας. Tην διαλέξαμε για ένα σαββατοκύριακο, οπότε και φύγαμε μια Παρασκευή αμέσως μετά την δουλειά. Ο δρόμος μέχρι την Τρίπολη (από Αθήνα) είναι πολύ καλός, από εκεί και μετά  πρέπει να είσαι αρκετά προσεκτικός ειδικά αν ταξιδεύεις βράδυ. Εμείς ευτυχώς είχαμε πανσέληνο να μας φωτίζει τον δρόμο. Μία απόδραση ηρεμίας που σου την συστήνουμε ανεπιφύλακτα ιδιαίτερα για ένα Σαββατοκύριακο μέσα στην άνοιξη ή το φθινόπωρο μιας και το καλοκαίρι υπάρχει αρκετός συνωστισμός στα στενά της δρομάκια.

Να περάσεις όμορφα!

Untitled design

2 Σχόλια Προσθέστε το δικό σας

1. Ο/Η Γεωργία Καούρη λέει:

Τι όμορφα που ήταν..Μοναδικό μέρος!

Αρέσει σε 1 άτομο

1. Ο/Η mymapandhisbackpack λέει:

Όντως μοναδικό μέρος, βγαλμένο από άλλη εποχή!!

Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )