Passau, Straubing, Innsbruck, Maranello (Σχολική Part2)

στις

Κυριακή 8 Ιουλίου 2001

(συνέχεια του άρθρου Σχολική Part 1 )

Στις 13:30, αφού φάγαμε στην κατασκήνωση, αναχωρήσαμε για το Passau. Το Passau το οποίο βρίσκεται δίπλα στα σύνορα με την Αυστρία, είναι η πόλη με τα 3 ποτάμια,τον Δούναβη, τον Ινν που έρχεται από την Αυστρία και τον Ιλτς που έρχεται από τα Βουνά της Βοημίας.

Γερμανία 2001.jpg
O Δούναβης στο Passau και η απέναντη όχθη με τα κάστρα & τα σπίτια στους λόφους !

Χαρακτηριστικά των ποταμών είναι το μαύρο χρώμα του Ιλτς αλλά και η ταχύτητα ροής του Ινν. ‘Oπως μας είπαν οι φίλοι μας αν πέσεις μέσα στον Ινν δεν σώζεσαι με τίποτα! Τεράστια ποταμόπλοια διέσχιζαν τον Δούναβη, κρουαζιέρες φεύγουν από εκεί για Ληντς, Βιέννη, Ρότερνταμ! Εκεί φτάνουν μέσω διωρύγων με τον Ρήνο. Στην ίδια πόλη δεσπόζει και ο καθεδρικός ναός  του Αγίου Στεφάνου με το εντυπωσιακό εκκλησιαστικό της όργανο.

Γερμανία 2001(4).jpg
Ναός Αγίου Στεφάνου εξωτερικά & εσωτερικά με ένα από τα μεγαλύτερα εκκλησιαστικά όργανα.

Λέγεται πώς το εκκλησιαστικό όργανο αυτό είναι το μεγαλύτερο του κόσμου, ίσως…είναι σίγουρα όμως το μεγαλύτερο της Ευρώπης. Επισκεφτήκαμε την εκκλησία και εντυπωσιαστήκαμε! Στην συνέχεια κάναμε βόλτες δίπλα στον Δούναβη και έπειτα καθώς έβρεχε καθίσαμε για έναν καφέ στην πλατεία του δημαρχείου.

%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-20012
Ο διευθυντής μας στην όμορφη πλατεία δημαρχείου στο Passau.

Στην συνέχεια, δειπνήσαμε σε ένα εστιατόριο στο λόφο του χωριού Bogen όπου μέναμε. Κάτω από τον λόφο πέρναγε ο ποταμός Δούναβης και το εστιατόριο είχε φοβερή θέα! Για δείπνο είχαμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε ψάρι του Δούναβη και σνίτσελ, εννοείται πως τα περισσότερα παιδιά διάλεξαν σνίτσελ. Ακόμα θυμάμαι πως κάποια στιγμή ένα παιδί ρώτησε αν μπορεί να αγοράσει ένα ποτήρι μπύρας του μαγαζιού, ο ιδιοκτήτης είπε πως δεν τα πουλά μα θα μπορούσε να του δώσει με ένα μικρό αντίτιμο. Νομίζω πως φεύγοντας πήραμε όλοι από ένα τέτοιο ποτήρι σαν αναμνηστικό, εγώ 15 χρόνια μετά το έχω ακόμα!!

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2001

Την Δευτέρα το πρωί αφού πήραμε πρωινό στο ξενοδοχείο μας, επισκεφτήκαμε την πόλη Straubing και το σχολείο Johannes-Turmair-Gymnasium όπου θα δίναμε την 2η παράσταση μας.

%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-20013
Στην βιβλιοθήκη του Johannes-Turmair-Gymnasium.

Αρχικά ξεναγηθήκαμε στην βιβλιοθήκη του σχολείου αλλά η έκπληξη μας περίμενε στην κύρια αίθουσα υποδοχής, όπου υπήρχε μια παράσταση ενός αρχαίου Ελληνικού καραβιού ζωγραφισμένου από μαθητές. Το σχολείο είχε και αίθουσα διδασκαλίας αρχαίων ελληνικών με παράσταση στον τοίχο από ένα μελανόμορφο αγγείο. Ένα καλό παράδειγμα για τα δικά μας σχολεία όπως είχε πει χαρακτηρίστηκα και ο συνοδός-διευθυντής του Γυμνασίου μας κος Χαλκιόπουλος.

%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-2001
Οι τοιχογραφίες του σχολείου με θέματα από την Αρχαία Ελλάδα.

Έπειτα επισκεφτήκαμε το κέντρο της πόλης και φυσικά ανεβήκαμε στον γοτθικό πύργο της, σήμα κατατεθέν του Straubing! Ο γοτθικός αυτός πύργος της πόλης είναι ένα παλαιό πυροφυλάκειο του 12ου αιώνα, τότε που η φωτιά ήταν ο χειρότερος εχθρός των ξύλινων πόλεων. Η δουλειά του πυροφύλακα ήταν να παρακολουθεί την πόλη από ψηλά και να ειδοποιεί τους πολίτες σε περίπτωση φωτιάς -ιδιαιτέρως την νύχτα- έτσι ώστε να απομακρυνθούν έγκαιρα. Ο πύργος λειτουργεί πια σαν αρχιτεκτονικό μουσείο. Η θέα από ψηλά ήταν υπέροχη και αξίζει μια ανάβαση από την στενή του ξύλινη σκάλα.

%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-20012
ο ξύλινος πύργος και η θέα από εκεί ψηλά (ναός Αγίου Ιακώβου).

Έπειτα περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης για ψώνια και φαγητό και λίγο πριν την επιστροφή μας στο σχολείο επισκεφτήκαμε και την ρωμανικής αρχιτεκτονικής εκκλησία του αγίου Πέτρου. Παρεκκλήσι του ναού έχει εντυπωσιακές απεικονίσεις μεγάλης καλλιτεχνικής σημασίας με τίτλο «Χορός του θανάτου» του ζωγράφου Rococo στυλ  Felix Hözl (κατοίκου της πόλης ο οποίος πέθανε το 1774), με θέμα τον θάνατο, τις αρρώστιες και τις θεραπείες, ένα χαρακτηριστικό θέμα ζωγραφικής του μεσαίωνα. Στον περίβολο του ναού βρίσκεται το ξεχωριστό κοιμητήριο με τους περίτεχνους και αρκετούς διαφορετικούς τάφους. Ο συνοδός μας είπε μερικές ιστορίες που μας έκαναν να ανατριχιάσουμε αλλά η ιστορία που με συγκλόνισε και την θυμάμαι ακόμα είναι εκείνη ενός ζευγαριού το οποίο είχε πολλά παιδιά που πέθαιναν το ένα μετά το άλλο και όταν πέθανε και το πιο μικρό τους έβαλαν πάνω στον τάφο τους και το σιδερένιο κρεβάτι του, το οποίο ήταν ακόμα εκεί να θυμίζει αυτήν την θλιβερή ιστορία.

Η ώρα είχε περάσει και επιστρέψαμε στο σχολείο που βρισκόταν εκεί κοντά για να στήσουμε τα σκηνικά και να κάνουμε πρόβα για την παράσταση που θα δίναμε στις 19:30. Η «Ιφιγένεια εν Ταύροις» αυτή την δεύτερη φορά στην Γερμανία είχε μεγαλύτερη επιτυχία!

Γερμανία 2001(6).jpg
Από την 2η παράσταση της «Ιφιγένειας εν ταύροις» στην Γερμανία.

Το χειροκρότημα ήταν παρατεταμένο και οι εκδηλώσεις του κοινού έντονες. Απ’ ότι μας είπαν στην συνέχεια τους άρεσε πολύ η μουσική υπόκρουση σε συνδυασμό με την χορογραφία στο κομμάτι του θρήνου! Τα κορίτσια που ήμασταν στον Χορό θυμούνται ακόμα πιστεύω τις στροφές γύρω από την Ιφιγένεια και ταυτόχρονα γύρω από τον εαυτό μας, καθώς και το πόση ισορροπία θα έπρεπε να είχαμε με τόση ζάλη καθώς στο τέλος του χορού αυτού καθόμασταν στην σκηνή!

Το τελευταίο βράδυ μας στην Γερμανία, φάγαμε σε ένα χαρακτηριστικό ελληνικό εστιατόριο της Γερμανίας, όπου το δείπνο μας εξελίχθηκε σε γλέντι!

Γερμανία 2001.jpg

Τρίτη 10 Ιουλίου 2001

Το πρωινό της Τρίτης αφού ετοιμάσαμε τα πράγματά μας αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο κάνοντας μία στάση στον Βιολογικό καθαρισμό του Bogen όπου θα μας ξεναγούσαν. Άλλωστε το ταξίδι μας είχε και περιβαλλοντικό χαρακτήρα όπως είπαμε και στο προηγούμενο άρθρο. Ο βιολογικό καθαρισμός του Bogen λοιπόν βρισκόταν 1-2 km μόλις μακριά από το χωριό!

Γερμανία 2001(3).jpgΞεναγηθήκαμε σε όλους τους σύγχρονους χώρους, υπαίθριους και στεγασμένους παρόλα αυτά όμως σε λίγα σημεία -όπως όταν βρισκόμασταν πάνω από τις δεξαμενές του- μύριζε μόνο. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η Γερμανία είναι και ήταν πολύ μπροστά –και 15 χρόνια πριν που την επισκεφτήκαμε εμείς- σε θέματα περιβάλλοντος, ανακύκλωσης και καθαριότητας!

Ξεκινώντας για τον δρόμο της επιστροφής για την Ελλάδα, μέσω Αυστρίας και Ιταλίας κάναμε άλλη μια στάση για επίσκεψη στην εκκλησία του μοναστηριού Oberalteich.

Γερμανία 2001(4).jpg
Ο προαύλιος χώρος του μοναστηριού.

Την εντυπωσιακή εκκλησία του 1100 μ.Χ. εκσυγχρόνισε ο ηγούμενος Veit Höser την περίοδο 1604-1634. H οροφή της είναι διακοσμημένη με παραστάσεις από την Ελληνική μυθολογία! Αφού θαυμάσαμε τις τοιχογραφίες και τα διάφορα γλυπτά του μοναστηριού, αναχωρήσαμε γιατί είχαμε μεγάλο ταξίδι μπροστά μας!

Untitled design.jpg
Η εντυπωσιακή οροφή της εκκλησίας διακοσμημένη με παραστάσεις από την ελληνική μυθολογία!

Μετά από περίπου 3 ώρες και λίγο πριν νυχτώσει φτάσαμε στο πανέμορφο Innsbruck της Αυστρίας όπου κάναμε στάση. Η πρωτεύουσα του Τιρόλο, έχει φόντο τις Αλπικές βουνοκορφές και -όπως φαίνεται από το όνομα της- την διασχίζει ο ποταμός Inn τον οποίο είχαμε συναντήσει και στην πόλη Passau της Γερμανίας.

%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-20012
Στην οδό Herzog-Friedrich, στο βάθος η Χρυσή Στέγη.

Περπατήσαμε όλοι μαζί ως το κέντρο της, περνώντας από το Hofburg, την Herzog-Friedrich-Straße όπου θαυμάσαμε την Χρυσή στέγη, σήμα-κατατεθέν του Innsbruck και έπειτα στην γραφική Maria-Theresien-Straße, τον πιο εμπορικό δρόμο της παλιάς πόλης με τα μπαρόκ κτίρια.

%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-20011
Στην οδό Maria-Theresien με φόντο τις Άλπεις.

Ενώ τα μαγαζιά έκλειναν και δεν κυκλοφορούσε πολύς κόσμος στους δρόμους, μια ομάδα Ελλήνων μαθητών και καθηγητών περιπλανιόταν στο όμορφο κέντρο τραγουδώντας ελληνικά τραγούδια κάτι που παραξένευε ιδιαίτερα τους λιγοστούς ντόπιους που κυκλοφορούσαν εκείνη την ώρα. Έπειτα στην οδό Herzog-Friedrich, μπροστά στην Χρυσή στέγη φάγαμε όλοι μαζί σε ένα fast food (μιας και το καλοκαίρι του 2001 δεν υπήρχαν ακόμα τα ευρώ και καθώς θα επισκεπτόμασταν 3 χώρες είχαμε κάνει συνάλλαγμα σε 3 νομίσματα και πολύ λίγα ήταν τα αυστριακά σελίνια μας) το οποίο εκείνη την ημέρα μοίραζε στα παιδιά μπαλόνια. Σαν παιδιά και εμείς, καταλήξαμε να πάρουμε όλοι από ένα μπαλόνι και να βγάζουμε φωτογραφίες εκεί μπροστά!

Γερμανία 2001(5).jpg

Γερμανία 2001(6).jpg

Αναχωρήσαμε στα μεσάνυχτα από την Αυστρία έχοντας πάρει μερικές card postal και μεγάλες μωβ σοκολάτες.

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2001

Στις 9 περίπου το πρωί, έχοντας περάσει σε Ιταλικό έδαφος, επισκεφτήκαμε το Maranello όπου βρίσκεται το μουσείο της ιταλικής Ferrari.%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-20017Εντυπωσιακό μουσείο, ιδιαίτερα για τα αγόρια που είχαν την είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να δουν τα μοντέλα της Ferrari από κοντά αλλά και να μπουν σε Formula 1 που αιωρούνταν και με προσομοιωτή να δοκιμάσουν τις ικανότητές του οχήματος. Κοιτάζοντας πάλι τις φωτογραφίες από την επίσκεψη μας αυτή, εντύπωση μου έκανε μια φράση του Enzo Ferrari, ιδρυτή της Ferrari, η οποία είναι γραμμένη στους τοίχους του μουσείου «La macchina migliore è quella che deve ancora essere costruitaδηλαδή «Το καλύτερο αυτοκίνητο είναι αυτό που πρέπει ακόμα να κατασκευαστεί.»

Στις 14:00 είχαμε φτάσει στο λιμάνι της Ancona, ξοδεύοντας τις τελευταίες μας ιταλικές λιρέτες. Αυτή ήταν η υπόλοιπη διαδρομή μας! Στις 17:00 αναχωρήσαμε με το Super Fast 3 για την Πάτρα.

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2001

Γύρω στις 13:30 φτάσαμε στο λιμάνι της Πάτρας και μια ώρα μετά στα σπίτια μας στην Κάτω Αχαΐα, γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες που μας έμειναν αξέχαστες! Εμένα τουλάχιστον σίγουρα, μιας και από τότε δεν έχω σταματήσει να ταξιδεύω σε άλλες χώρες και να μαθαίνω νέους πολιτισμούς!

*Ευχαριστώ πολύ τον κο Χαλκίοπουλο που μου παραχώρησε κάποιες φωτογραφίες καθώς και το πρόγραμμα της εκδρομής που με βοήθησαν να θυμηθώ λεπτομέρειες και να τα βάλω σε μια σειρά.

Αφιερωμένο στον Κωνσταντίνο που έφυγε νωρίς.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )