Μια μέρα στην Ζυρίχη! {Part 2}

στις

Αφού απολαύσαμε αυτό το υπέροχο πρωινό (διάβασε σχετικά στο 1ο μέρος του άρθρου) ανηφορίσαμε για τον ναό του Αγίου Πέτρου (St. Peterhofstatt). Ο ναός αυτός του 13ου αιώνα είναι ο ένας από τους 4 κύριους ναούς της Ζυρίχης (μαζί με τους Fraumünster, Grossmünster και Prediger που θα συναντίσουμε αργότερα) και έχει στον πύργο του το μεγαλύτερο εμφανές ρολόι στην Ευρώπη (διάμετρος 8,7μ.). Η εκκλησία, αν και έχει ένα από τα πιο γνωστά ρολόγια, μέσα είναι πολύ λιτή, χωρίς τοιχογραφίες ή αγάλματα.

Zürich St.Peter.jpg

Βγάλαμε μερικές φωτογραφίες το ρολόι και κατηφορίσαμε προς το ποτάμι και τον ναό Fraumünster. Ο Fraumünster (και αυτός του 13ου αιώνα) είναι το πιο αξιοσημείωτο μνημείο της Ζυρίχης καθώς τα βιτρό δια χειρός Marc Shagall τα οποία τοποθετήθηκαν το 1970 είναι πολύ ιδιαίτερα και θεωρούνται από τα ωραιότερα του κόσμου! Κάθε βιτρό έχει ένα χαρακτηριστικό χρώμα και απεικονίζει μία ιστορία από την Παλαιά ή την Καινή Διαθήκη. Στον ναό υπάρχει επίσης από το 1940 βιτρό του γνωστού Ελβετού ζωγράφου Alberto Giacometti. Έξω από τον ναό θα θαυμάσεις επίσης τις τοιχογραφίες του Paul Bodmer…

Zürich Fresco by Paul Bodmer in Fraumünster's former cloister.jpg

…οι οποίες απεικονίζουν το μύθο της ίδρυσης της μονής και των πολιούχων της πόλης Felix και Regula. Αν αγαπάς και εσύ την τέχνη, μην χάσεις με τίποτα την επίσκεψη σε αυτό το ναό!

zurich-fresco-by-paul-bodmer-in-fraumunsters-former-cloister-2

zurich-fresco-by-paul-bodmer-in-fraumunsters-former-cloister1

Zürich Münsterbrücke.jpg
Με φόντο την εκκλησία Fraumuenster

Ακριβώς στην απέναντι όχθη βρίσκεται ο 3ος ναός της τετράδας, αυτός που θαυμάσαμε από την Weinplatz (δες στο 1ο μέρος του άρθρου), ο καθεδρικός Grossmünster με τους δίδυμους πύργους του, ένα από τα πιο γνωστά σύμβολα της πόλης. Περάσαμε την Μünsterbrücke

Zürich Grossmünster platz.jpg

…και αφού ανεβήκαμε τα σκαλάκια, βγήκαμε στην υπερυψωμένη πλατεία μπροστά από τον ναό. Μπήκαμε για λίγο στον Grossmünster και θαυμάσαμε (και εδώ) μερικά βιτρό του Giacometti.

Zürich Grossmünster Giacometti.jpg

Συνεχίσαμε στο λιθόστρωτο δρομάκι Μünstergasse με τα γραφικά κτίρια τα οποία στέγαζουν όμορφα μαγαζιά όπως καφέ, εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα. Το παρακάτω καφέ-delicatessen-παραδοσιακό παντοπωλείο H.Schwarzenbach Rösterei Kaffee το οποίο ιδρύθηκε το 1864 μας τράβηξε την προσοχή. Κάντε μια στάση για καφέ ή αγοράστε φρεσκοκομμένο καφέ για το σπίτι και αποξηραμένα αγλάδια από το Καντόνι του Θουργκάου.

zurich

Συνεχίσαμε το περπάτημα ώσπου βγήκαμε στο όμορφο συντριβάνι Stüssihofstattbrunner με το άγαλμα ενός ιππότη, το μοναδικό πολύχρωμο άγαλμα στην Ζυρίχη.

zurich-stussihofstatt-brunnen

Πιο κάτω, λίγο πριν βγεις στην πλατεία Hirschenplatz, θα παρατηρήσεις και εσύ σίγουρα στα αριστερά σου το ξενοδοχειο Adler καθως μια ζωγραφισμένη αγελάδα βγαίνει από το μπαλκόνι του πρώτου ορόφου. Το κτίριο του ξενοδοχείου έχει και άλλες όμορφες λεπτομέριες όπως μια τοιχογραφία στην πρόσοψη του.

zurich-hotel-adler  Στην συνέχεια ο δρόμος γίνεται Niederdorfstrasse, ένας από τους πιο γνωστούς λιθόστρωτους εμπορικούς δρόμους στην ανατολική πλευρά της Ζυρίχης. Προχωρήσαμε (κάνοντας μια μικρή παράκαμψη για να δούμε από την Seilergraben, το Polybahn-τελεφερίκ να ανεβαίνει) και τελικά βγήκαμε στο  Central δίπλα στην Bahnhofbrücke.

zurich-seilergraben

Από το Central πήραμε δωρεάν (λόγω της κάρτας-δες σχετικά στο  1ο μέρος του άρθρου) το Polybahn-τελεφερίκ και ανεβήκαμε στο Polyterrasse για να δούμε την πόλη από ψηλά! Δες εδώ την διαδρομή που κάναμε έως εκείνη τη στιγμή.

Zürich Polybahn.jpg

Στο Polyterrasse βρίσκεται το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας και το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης, γι’αυτό θα δεις πολλά ποδήλατα παρκαρισμένα και πολλούς νέους να περιμένουν το τελεφερικ. Απο εκεί βέβαια έχεις και την δυνατότητα να δεις όλη την πόλη από ψηλα καθώς και την λίμνη της Ζυρίχης.

zurich-polyterrasse

Η ώρα είχε περάσει και θέλαμε κάτι να φάμε. Διαλέξαμε ένα όμορφο εστιατόριο στην Niederdorfstrasse και επιλέξαμε προσεκτικά τα φαγητά μας καθώς είναι γνωστές ότι οι τιμές στην Ελβετία είναι αρκετά ανεβασμένες σε σχέση με την Ελλάδα ή την Τσεχία που ήμασταν ως το πρωί!

Zürich Tre Cucine.jpg

Η ώρα είχε πάει 3, οπότε και αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στην λίμνη της Ζυρίχης (Zürichsee). Πως; Μα με το ποταμόπλοιο φυσικά, του οποίου το εισιτήριο συμπεριλαμβάνεται και αυτό στην κάρτα της Ζυρίχης (δες σχετικά στο  1ο μέρος του άρθρου). Κατευθυνθήκαμε προς την προβλήτα μπροστά από το Εθνικό Ελβετικό Μουσείο, κοντά στην γέφυρα Walchebrücke, απ’οπου σε λίγο θα αναχωρούσε και πάλι το ποταμόπλοιο.

Zürich Limmat(3).jpg
Πάντα με τον χάρτη στο χέρι!

Zürich Walchebrücke(1).jpg

Τα δρομολόγια είναι συχνά και οι ώρες αναχώρησης και επιστροφής είναι στάνταρ οπότε μπορείς να το προγραμματίσεις αν έχεις συγκεκριμένο χρόνο όπως εμείς. Το ποταμόπλοιο είναι πολύ χαμηλό και μακρύ έτσι ώστε να χωρά αρκετούς αλλά να μπορεί να περάσει κάτω από τις γέφυρες  του ποταμού Limmat και να βγει στην λίμνη!

Zürich Limmat.jpg

Περνούσαμε κάτω από τις γέφυρες και κοιτούσαμε τους δρόμους που είχαμε περπατήσει νωρίτερα.

Zürich Limmat(1).jpg

Στην συνέχεια βγήκαμε στην λίμνη της Ζυρίχης, αριστερά μας η όπερα της πόλης, πολλοί κύκνοι, πάπιες και στο βάθος ένα από τα χαρακτηριστικά συντριβάνια που υπάρχουν στις λίμνες της Ελβετίας.

zurich-opera-house

Κάναμε ένα μικρό κύκλο στην αρχή της λίμνης και επιστρέψαμε σιγά-σιγά πίσω. Περπατήσαμε στην ανατολική πλευρά του ποταμού και κάτσαμε σε ένα όμορφο μαγαζάκι για να πιούμε την χαρακτηριστική ελβετική ζεστή σοκολάτα.

zurich-predigerkirche
Πίσω φαίνεται η Predigerkiriche η 4η από τις εκκλησίες που λέγαμε!

Η μονοήμερη βόλτα μας στην Ζυρίχη έφτανε στο τέλος. Στο δρόμο της επιστροφής προς τον κεντρικό σταθμό τρένων, ψωνίσαμε στην Bahnhofstrasse μερικά αναμνηστικά. Κάπου εκεί έφτασε η ώρα να πούμε αντίο σε μια αναπάντεχα όμορφη πόλη που μας φιλοξένησε για περίπου 12 ώρες!

Zürich Limmat(2).jpg

Αν και ακριβή πόλη η Ζυρίχη (να σου το πούμε κι αυτό) θα ξαναγυρίζαμε για μια επίσκεψη στο Kunsthaus, το Μουσείο Καλών Τεχνών της Ζυρίχης για να δούμε  έργα του Alberto Giacometti & FerdinandHodler.

Aufwiedersehen λοιπόν γλυκιά Ζυρίχη!

Map girl & backpack boy :*

{Αφού διάβασες τα δικά μας δες τώρα μια σημείωση από την φίλη Φωτεινή:

Για τη Ζυρίχη αλλά και για όλες τις μεγάλες Ελβετικές πόλεις υπάρχει μία καταπληκτική εφαρμογή δωρεάν κ offline οδηγός πόλης, τσέκαρε το εδώ!}

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )