Stopover: Φρανκφούρτη!

στις

Το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (FRA) είναι το 1ο σε επισκεψιμότητα αεροδρόμιο της Γερμανίας και το 3ο στην Ευρώπη μετά από το Χίθροου του Λονδίνου (LHR) και το Σαρλς ντε Γκωλ (CDG) του Παρισιού.

Έτσι, αν και η Φρανκφούρτη από μόνη της δεν αποτελεί top προορισμό, είναι σύνηθες όταν έχεις προγραμματίσει ένα ταξίδι, να έχεις stopover στην 5η μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας. Η Φρανκφούρτη είναι η μοναδική πόλη της Ευρώπης όπου έχει επιτραπεί να χτιστούν ουρανοξύστες μέσα στο ιστορικό της κέντρο (Innenstadt), γι’αυτό και οι ντόπιοι της έχουν βγάλει και το όνομα MainHattan! Αυτό ωστόσο δεν αφαιρεί την γοητεία των αξιοθέατων που βρίσκονται εκεί, άλλωστε και οι αντιθέσεις έχουν κάποιο ενδιαφέρον.

Εμείς στο ταξίδι μας στην Ρίγα της Λετονίας προγραμματίσαμε έτσι τις ώρες των πτήσεων, ώστε πηγαίνοντας να κάνουμε ένα πέρασμα από την Βιέννη και επιστρέφοντας ένα πιό σύντομο από την Φρανκφούρτη.

Το άρθρο αυτό το γράφουμε πέρα από το σύνηθες

1. ως ιστορία ημερολογίου του που πήγαμε και τι είδαμε σε αυτή μας την επίσκεψη ώστε να εμπνευστείς και εσύ
  2. στο να σε κάνουμε να ψάχνεις λίγο παραπάνω τις πτήσεις για τα ταξίδια σου και με ένα σμπάρο να πετυχαίνεις δύο και τρεις πόλεις αλλά και
  3. σε αυτή την περίπτωση για το τι δεν είδαμε και θα έπρεπε να δούμε σε επόμενο ταξίδι μας ή πέρασμά μας από εκεί.

Frankfurt My map & his backpack(3)

Πέτούσαμε από Ρίγα στη 13:55, στην Φρανκφούρτη φτάσαμε περίπου στις 15:00 τοπική ώρα. Η πτήση μας για Αθήνα ήταν στις 20:45 χωρίς όμως να χρειαζόμαστε χρόνο για check in και βαλίτσες. Ήμασταν ελεύθεροι λοιπόν για περίπου 5 ώρες, με ένα σακίδιο και ένα χάρτη…αφού το κέντρο της πόλης απείχε μόνο 20 λεπτά από το αεροδρόμιο με το τρένο, υπήρχε περίπτωση να μην το επισκεπτούμε έστω για μια βόλτα; Αγοράσαμε λοιπόν εισιτήριο δίπλα στις αποβάθρες και πήραμε το τρένο το οποίο σε βγάζει απευθείας στον downtown σταθμό της πόλης Hauptwache.

Τι κάναμε στην Φρανκφούρτη:

Βγαίνοντας στην επιφάνεια (μιας και σε εκείνο το σημείο το τρένο είναι υπόγειο), εντυπωσιάζεσαι. Από την μία τα γραφικά κτίρια του ναού της Αγίας Αικατερίνης και του Hauptwache cafe και από την άλλη οι ουρανοξύστες όπως ο Main Tower (όπου μπορείς να ανέβεις και να απολαύσεις την θέα) αλλά και ο Commerzbank Tower ο πιο χαρακτηριστικός θα λέγαμε της πόλης, ο οποίος είναι το πιο ψηλό κτίριο στην Φρανκφούρτη αλλά και σε ολόκληρη τη Γερμανία και το πιό ψηλό στην Ευρώπη έως το 2003 .

Αφού επισκεφτήκαμε τον ναό της Αγίας Αικατερίνης  μας τράβηξε η λεωφόρος Zeil με τα πολυκαταστήματα. Εδώ μας έκανε αρχικά εντύπωση το πλήθος του κόσμου. Ένας μεγάλος πεζόδρομος με μεγάλα εμπορικά καταστήματα δεξιά και αριστερά, με χορευτές και τραγουδιστές του δρόμου και στη μέση κόσμος, πολύς κόσμος. Το δεύτερο που μας έκανε εντύπωση και μας έκανε να νιώσουμε λίγο «σαν το σπίτι μας» ήταν τα ελληνικά που ακούγαμε συνεχώς στο δρόμο από έλληνες μετανάσες που ζουν εκεί. (Το ίδιο αισθάνεσαι και όταν περπατάς στο Μόναχο!)

Frankfurt My map & his backpack(1).jpg
Συντριβάνι Brockhaus  στην Zeil

Φτάνοντας στο συντριβάνι Brockhaus στρίψαμε δεξιά στην Hasengaße για να επισκεπτούμε τον εντυπωσιακό γοτθικό καθεδρικό ναό του Αγίου Βαρθολομαίου ο οπoίος φαινόταν στο τέλος του δρόμου. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του 14ου αιώνα και  μέχρι το 1792 σε αυτόν στέφονταν οι αυτοκράτορες της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας της Γερμανίας. Εντυπωσιακός και στο εσωτερικό, αξίζει να τον επισκεπτεί κανείς! Frankfurt My map & his backpack(5).jpg

Γυρίσαμε  πάλι προς την λεωφόρο Zeil και συνεχίσαμε το περπάτημα περνώντας από το  Kleinmarkthalle, αγορά φρέσκων λουλουδιών, φρούτων, λαχανικών, κ άλλων τροφίμων από την Γερμανία αλλά και όλο τον κόσμο, τα οποία διαθέτουν έμποροι σε περίπου 1500 τετραγωνικά μέτρα. Στην αγορά αυτή μπορείς επίσης να απόλαύσεις τον καφέ σου ή και λιχουδιές όπως σούπες και λουκάνικα.

Frankfurt My map & his backpack(1).jpg

Στην λεωφόρο Zeil επισκεφτήκαμε το εντυπωσιακό εμπορικό κέντρο MyZeil με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του, έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αγορών και αναψυχής στη Γερμανία, όπου αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά δώρα. Προσοχή! Είναι τόσο μεγάλο που μπορείς εύκολα να ξεχαστείς και να σπαταλήσεις τον χρόνο σου εδώ!

Frankfurt My map & his backpack(7).jpg
Αριστερά το MyZeil με την εντυπωσιακή πρόσοψη

Συνεχίσαμε την πεζοδρομημένη λεωφόρο έως την πλατεία Konstablerwache (από εκεί και και μετά η λεωφόρος γίνεται αυτοκινητόδρομος) και στρίψαμε αριστερά στην Große Friedberger. Εκεί συναντήσαμε το Wohnen und Spielen (=μένω και παίζω) ένα χαριστωμένο παιχνιδάδικο με ξύλινα παιχνίδια και παιδικά βιβλία με χοντρό εξώφυλλο να στέκεται έτσι ρομαντικά όμορφο δίπλα στα πολυκαταστήματα και τις μεγάλες αλυσίδες. Frankfurt My map & his backpack.jpg

Συνεχίσαμε ως την Stephanstraße όπου στρίψαμε αριστερά για να δούμε στα δεξιά μας την νεοαναγεννησιακή εκκλησία του Αγίου Πέτρου χωμένη μέσα σε ένα μικρό πάρκο-νεκροταφείο, να έρχεται σε αντίθεση με τους ουρανοξύστες που βρίσκονταν τριγύρω.

Frankfurt My map & his backpack(8).jpg

Συνεχίσαμε επιστρέφοντας σιγά-σιγά στο σταθμό από όπου ξεκινήσαμε. Στην γωνία με την Stiftstraße, είδαμε αυτό το όμορφο graffiti ψηλά πάνω σε ένα κτίριο «That is something better than perfection«. Απ’ότι μάθαμε αργότερα, είναι μέρος του The Giant Storybook Project με graffiti σε διάφορες πόλεις όπως Lexington, Torondo, Miami, San Francisco κ.α. σαν σελίδες παιδικού βιβλίου.

Frankfurt My map & his backpack

Μέσω της Stiftstraße βγήκαμε στον σταθμό Hauptwache και το υπέροχο μπαρόκ κτίριο, όπου κάποτε στεγαζόταν το τοπικό αστυνομικό τμήμα και τώρα στεγάζεται το εστιατόριο και καφε Hauptwache cafe. Εκεί κάτσαμε και εμείς πριν επιστρέψουμε στο αεροδρόμιο. Λίγο πριν αφήσουμε λοιπόν την Φρανκφούρτη, δοκιμάσαμε τα περίφημα λουκάνικα Φρανκφούρτης καθώς και τον παραδοσιακό μηλίτη!

Frankfurt My map & his backpack(6)

Δες όλη τη διαδρομή μας εδώ.

Τι δεν κάναμε στην Φρανκφούρτη;

1. Ο καθεδρικός ναός του Αγίου Βαρθολομαίου (Frankfurter Dom) που επισκεπτήκαμε βρίσκεται στο Romerberg, το ιστορικό κέντρο της Φρανκφούρτης, την παλιά πόλη όπως θα λέγαμε όπου κυριαρχεί η πλατεία με τα παλιά παραδοσιακά κτίρια, ίσως ο πρώτος λόγος για να επισκεπτεί κανείς την πόλη αυτή! Πίσω ακριβώς από τον ναό και εμείς δεν πήγαμε 😦
  2. Μόλις 400μ. από το Hauptwache cafe βρίσκεται το Goethe Haus, το σπίτι όπου γεννήθηκε ο Γιόχαν Βολφγκανγκ φον Γκέτε, το οποίο λειτουργεί σαν μουσείο. 😦
  3. Στην περιοχή Romerberg, πάνω από τον ποταμό Main βρίσκεται η πεζογέφυρα Eiserner με μια επιγραφή στα αρχαία ελληνικά, όπου σαν έλληνας στην Γερμανία θες να την δεις! Η επιγραφή «ΠΛΕΩΝ ΕΠΙ ΟΙΝΟΠΑ ΠΟΝΤΟΝ ΕΠ ΑΛΛΟΘΡΟΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ» είναι από την ραψωδία α’ της Οδύσσειας του Ομήρου και σημαίνει πάνω-κάτω «Πλέοντας σε σκοτεινό πέλαγος, πηγαίνοντας σε αλλόγλωσσους ανθρώπους», αναφερόμενη πιθανώς στην πολυπολιτισμικότητα της Φρανκφούρτης.

Να τα 3 πράγματα που θα θέλαμε να χαμε κάνει στο stopover μας στην Φρανκφούρτη αυτές τις λίγες ώρες αλλά δεν κάναμε! Τι άλλο θα πρότεινες εσύ που έχεις πάει, σε κάποιον που την επισκέπτεται για λίγες ώρες ή και μια μέρα λόγω stopover;

2 Σχόλια Προσθέστε το δικό σας

1. Ο/Η Manu Khandelwal λέει:

Though I have never been to Germany but the city looks quite interesting. Hope to travel soon.

Αρέσει σε 1 άτομο

1. Ο/Η mymapandhisbackpack λέει:

Hi Manu Khandelwal! If you travel a lot in Europe, it is possible to visit Frankfurt through a stopover. There are interesting places to visit!

Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )