Άνω Χώρα: Άθλος Κραβάρων

στις

Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος βρεθήκαμε στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας, στα ανατολικά του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, εκεί που ο νομός συναντά την Φωκίδα. Η ευρύτερη περιοχή είναι γνωστή ως Ορεινή Ναυπακτία ή Κράβαρα. Φτάσαμε ως εκεί λοιπόν με αφορμή τον 3o Άθλο Κραβάρων. O Άθλος αυτός είναι μια πεζοπορική διαδρομή 20 χιλιομέτρων ειδικά σχεδιασμένη για αυτό το σκοπό, η οποία περιλαμβάνει τα πιο ενδιαφέροντα μονοπάτια του τόπου.

My map and his backpack.jpg

Κυριακή πρωί λοιπόν στις 9, δώσαμε ραντεβού στην πλατεία του χωριού, δίπλα στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, όπου ήταν και το σημείο εκκίνησής μας. Αφού κάναμε την απαραίτητη εγγραφή, πήραμε νερό, μπάρα δημητριακών για να πάρουμε δυνάμεις και το σήμα μας .

Το σήμα έγραφε «Μια βόλτα για τον Δημήτρη!» Ο φετινός Άθλος ήταν αφιερωμένος στη μνήμη του Δημήτρη Κωνσταντίνου, του νευροχειρούργου από την Πάτρα, του ορειβάτη του κόσμου που έχασε πρόσφατα τη ζωή του στις Άνδεις!

Θα διανούσαμε τρεις βουνοκορφές και θα καταλήγαμε πάλι στο κέντρο του χωριού, όπου όλους τους συμμετέχοντες μας περίμένε ένα πατροπαράδοτο γλέντι και φυσικά η απονομή αναμνηστικών μεταλίων!

Η διαδρομή χωριζόταν σε 4 τμήματα σε 10, 15, 18 και 20 χιλ ανάλογα πόσα χιλιόμετρα θα ήθελε να περπατήσει ο καθένας.

My map and his backpack(1).jpg

Με οδηγό μας τον Δημήτρη, ξεκινήσαμε λοιπόν ανεβαίνοντας αρχικά μια σειρά από σκαλοπάτια που μας έβγαλαν στο ψηλότερο μέρος του χωριού εκεί που η Άνω Χώρα ενώνεται με το δάσος .

My map and his backpack.jpg

Με το που μπήκαμε στο δάσος, κάτω από την σκιά των δέντρων, μαγευτήκαμε. Κάπου στην αρχή συναντήσαμε και το στριμμένο δέντρο, ένα περίεργο δημιούργημα της φύσης.

My map and his backpack(5).jpg

Πρώτος μας στόχος ήταν η μέση της διαδρομής, ο Άη Γιάννης στα 10 χιλιόμετρα. Εκεί θα κάναμε πικ νικ και θα ξεκουραζόμασταν λίγο έχοντας διανύσει το μισό του Άθλου.

My map and his backpack(2)

Ακολουθώντας τα σημάδια των μονοπατιών πεζοπορίας αλλά και ορεινής ποδηλασίας περάσαμε από την ράχη Σύρτα και πήραμε το μονοπάτι της Ξανθιάς Αλεπούς.

ΑΘΛΟΣ ΚΡΑΒΑΡΩΝ.jpg

Η διαδρομή μαγική, η φύση γύρω μας, μας εξέπληττε κάθε λεπτό, δεν καταλαβαίναμε κούραση.

My map and his backpack(9).jpg

Από τα 1060 μέτρα υψόμετρο που ήταν η Άνω Χώρα φτάσαμε στο  υψηλότερο σημείο της διαδρομής τα 1430 υψόμετρο λίγο πριν αρχίσουμε να κατηφορίζουμε στο μονοπάτι Μουχρίτσα, που μας έφερνε όλο και πιο κοντά στη μέση της διαδρομής και τον Άη Γιάννη.

My map and his backpack(1).jpg

Στην διαδρομή αυτή συναντήσαμε δέντρα να προσπαθούν να ξεπεράσουν το ένα το άλλο για να βγουν ψηλά στο φως, διάφορα μανιτάρια αλλά και ορχιδέες σε μωβ χρώμα.

My map and his backpack

Φτάνοντας στον Άη Γιάννη, σε μια καταπράσινη αλάνα μας περίμενε το τραπέζι του Άθλου, με νερό και κεράσματα για το πικ νικ μας. Εκεί βρίσκονταν και οχήματα των διοργανωτών για όσους δεν ήθελαν να συνεχίσουν. Δεν ήταν πολλοί αυτοί, μιας και μας ενημέρωσαν ότι το καλύτερο της διαδρομής τώρα ξεκινούσε! Στον Άη Γιάννη συναντήσαμε και πολλούς ποδηλάτες που είχαν έρθει για τη δική τους βόλτα.

© Trace Your Eco

Λίγο πρiν συνεχίσουμε την πεζοπορία μας, βγάλαμε όλοι μαζί μια αναμνηστική φωτογραφία.

My map and his backpack(7).jpg

Περνώντας δίπλα από τις «κεραίες» στην κορυφή του βουνού, η διαδρομή με το όνομα Ελαφάκι, γεμάτη με έλατα, μας οδηγούσε στην επόμενη στάση στα 15χιλιόμετρα.

My map and his backpack(3).jpg

Στην 2η μας στάση, όσοι ήθελαν αναχώρησαν με τα αγροτικά για τα ξενοδοχεία. Εκεί ξεκίνησε για εμάς το καλύτερο κομμάτι της διαδρομής!

My map and his backpack(6).jpg

Κατηφορική διαδρομή μέσα στα έλατα, περνώντας ξύλινα γεφύρια, βρεθήκαμε να έχουμε απέναντι μας την Άνω Χώρα.

My map and his backpack(5).jpg

Τότε καταλάβαμε πού είχαμε φτάσει και πόσο είχαμε περπατήσει. Το καλύτερο σημείο του Άθλου!

My map and his backpack(4)

Συνεχίσαμε το κατηφορικό μονοπάτι, που ήθελε ιδιαίτερη προσοχή αφού περπατούσαμε στην άκρη του βουνού και έπρεπε να προσέχουμε πολύ τα πατήματά μας.

My map and his backpack(3).jpg

Τελικά φτάσαμε και στην τελευταία μας στάση, την Αγία Παρασκευή έχοντας διανύσει τα 18 από τα 20 χιλιόμετρα.

My map and his backpack(4).jpg

Ξαποστάσαμε λίγο και εδώ, κάποιοι συνέχισαν και κάποιοι επέστρεψαν στο ξενοδοχείο. Εδώ είχαμε πολλές απώλειες, καθώς το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής μετά το πέρασμα από τον καταρράκτη Τσουρνά είχε  ανάβαση για να φτάσουμε στην Άνω Χώρα και τον τερματισμό μας!

Δες παρακάτω την διαδρομή μας σε χάρτη!

Η επιστροφή στο χωριό γύρω στις 15:30 γιορτάστηκε με δυνατή παραδοσιακή μουσική που ακουγόταν από τα μεγάφωνα στην πλατεία και φαγητό έτοιμο για όλους. Οι οικοδεσπότες ανωχωρίτες μας περίμεναν για να μας περιποιηθούν και εμείς απολαύσαμε τις ετοιμασίες τους, στα τραπεζάκια όλων των μαζαγιών του χωριού που είχαν στρωθεί. Όλο το χωριό μια παρέα, χαρούμενοι που είχαμε περπατήσαμε στον τόπο τους, που μας είχαν δείξει τις ομορφιές του!

Τέλος μοιράστηκαν σε όλους τα αναμνηστικά μετάλια, για να έχουμε να θυμόμαστε την υπέροχη εμπειρία και για να ξαναγυρίσουμε. Να γυρίσουμε παλι του χρόνου το 3ήμερο του Αγίου Πνεύματος ή για να μαζέψουμε κάστανα ή μανιτάρια ή στην γιορτή του τσίπουρου…όλο το χρόνο σίγουρα θα βρεις κάτι όμορφο να στήνεται εδώ πάνω.

Ευχαριστούμε πολύ το Crystal Mountain Hotel για την φιλοξενία και ιδιαιτέρως τον κο Ανδρέα. Επίσης ευχαριστούμε τον κο Δημήτρη τον οδηγό μας από Τα Πέτρινα που μας ξενάγησε στα όμορφα αυτά μονοπάτια.

Ο Άθλος Κραβάρων λοιπόν στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας έρχεται και φέτος, τι λες, πάμε;

97328555_3064948856902524_7711962380988579840_o;

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )