Η άλλη..Τήνος!

στις

Η Τήνος το τέταρτο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων είναι το νησί Της Παναγίας αλλά και της τέχνης! Είναι το μέρος που γεννήθηκε ο  Γιαννούλης Χαλεπάς, ο Νικόλαος Γύζης, ο Δημήτρης Φιλοππότης και, τόσοι άλλοι αξιοθαύμαστοι καλλιτέχνες. Η Τήνος είναι το νησί που θαρρείς ότι, Ο Θεός σμίλεψε το ομορφότερο μάρμαρο που φύλαγε στον κήπο Του και έφτιαξε τα πανέμορφα χωριά που την κοσμούν. Αυτή την ομορφιά λοιπόν, την χαρήκανε και τα δικά μας μάτια ένα από τα Σαββατοκύριακα του Ιούνη που βρεθήκαμε εκεί.  Πάμε λοιπόν να σου δείξουμε την «μούσα του Αιγαίου» όπως την είδαμε εμείς!

My map and his backpack Tinos(3)
Βώλαξ

Αναχωρούσαμε από το λιμάνι της Ραφήνας νωρίς το πρωί. Συγκεκριμένα στις 07:00 έφευγε το καράβι και 06:35, έπρεπε να είμαστε στην μπουκαπόρτα για να παραλάβουμε τα εισιτήρια που υπήρχαν ήδη εκεί για εμάς. Το προηγούμενο βράδυ, το σχέδιο να κοιμηθούμε νωρίς πήγε περίπατο, αφού όταν φεύγαμε από  Πελοπόννησο, είχαμε κοιμηθεί ούτε δύο ώρες. Πράγμα βέβαια που δεν μας πείραξε καθόλου διότι ο ενθουσιασμός μας όταν αναχωρούμε για ένα ταξίδι, υπερκαλύπτει όλες τις αναποδιές και δυσκολίες.

My map and his backpack Tinos(15)

Ώσπου να φτάσουμε στην Ραφήνα, αλλά και κατά την αναχώρησή μας από το λιμάνι της, οι αστραπές, οι βροντές και η βροχή έπαιζαν κυρίαρχο ρόλο στην ατμόσφαιρα. Χωρίς καμία ανησυχία για τον καιρό και, γεμάτοι ενθουσιασμό, βρήκαμε τις θέσεις μας, καθίσαμε αναπαυτικά και απολαμβάναμε το πέρασμα από το λιμάνι των Μεσογείων στα νερά του Αιγαίου. Ύστερα από περίπου τρεισήμισι ώρες και αφού περάσαμε πρώτα από την αρχόντισσα Άνδρο, φτάσαμε στον προορισμό μας. Εκεί με χαρά διαπιστώσαμε ότι, παρότι ήταν φανερό πως είχε βρέξει στο νησί, ο ουρανός σιγά σιγά καθάριζε από τα σύννεφα και μας υποσχόταν ένα ηλιόλουστο Σαββατοκύριακο. Ευτυχώς πέσαμε μέσα.

My map and his backpack Tinos(8)

Αφού παραλάβαμε το όχημα που είχαμε νοικιάσει, παρκάραμε και κάναμε την πρώτη μας βόλτα στην Χώρα. Περπατήσαμε για λίγο στα όμορφα σοκάκια της και, κατευθυνθήκαμε στην Παναγία για να ανάψουμε ένα κεράκι, πράγμα που στάθηκε αδύνατο μιας και ο κόσμος ήταν υπερβολικά πολύς και εμείς δεν διαθέταμε τον ανάλογο χρόνο.

My map and his backpack Tinos(23).jpg

Αναχωρήσαμε λοιπόν για τον Άγιο Ρωμανό όπου βρισκόντουσαν η νύφη και ο γαμπρός. Ουπς! Μάλλον ξεχάσαμε να σου πούμε ότι ήμασταν καλεσμένοι σε έναν γάμο και αυτός ήταν ο λόγος που επισκεπτόμασταν το νησί, το map girl για πρώτη φορά και ο backapacker για δεύτερη!

My map and his backpack Tinos(18)

Μετά λοιπόν από ένα πολύ εγκάρδιο καλωσόρισμα της νύφης, κατευθυνθήκαμε στο κυκλαδίτικό δωμάτιό μας στον Άγιο Ρωμανό όπου, η αλήθεια είναι πως ανυπομονούσαμε να βρεθούμε μιας και πλέον η έλλειψη ύπνου άρχισε να μας καταβάλλει και μερικές ώρες ξεκούρασης ήταν ότι έπρεπε.

Ύστερα από την απαραίτητη δόση ύπνου ντυθήκαμε και στολιστήκαμε για τον γάμο, ο οποίος θα λάμβανε χώρα στο πανέμορφο χωριό της Καρδιανής.

Μόλις 15 λεπτά οδήγησης από το κατάλυμά μας και αφού περάσαμε από μοναδικούς περιστερώνες της Τήνου βρεθήκαμε στον προορισμός μας. Η Καρδιανή  έχει 2 εισόδους, μπήκαμε από την πρώτη και αφήσαμε το αυτοκίνητο. Στο χωρίο πας μόνο με τα πόδια. Έχει πολλά σκαλιά πάνω-κάτω , αλλά είναι πεντακάθαρη, πανέμορφη και ξελογιάστρα.

My map and his backpack Tinos(11) Η διαδρομή που περπατήσαμε μέχρι να φτάσουμε στην εκκλησία ήταν μοναδική και, το μέρος όπου βρίσκονταν ο ναός της Αγίας Τριάδας μαγευτικό .

My map and hisbackpack Tinos(1)

Η εκκλησία ξεχωρίζει για το μαρμάρινο καμπαναριό της, την πλούσια μαρμάρινη διακόσμηση μέσα και έξω και την εξάτοξη καμάρα που στηρίζει την αυλή , μοναδική στις Κυκλάδες, ένα μπαλκόνι που σου χαρίζει μία μαγευτική θέα στα δυτικά! Όλο το κτιριακό συγκρότημα του ναού έχει ανακηρυχθεί «διατηρητέο μνημείο» από το Υπουργείο Πολιτισμού από το 1984. Στην Τήνο θαρρείς πως όλα είναι φτιαγμένα από μάρμαρο κάτι που σε ένα βαθμό ισχύει.

My map and hisbackpack Tinos(4)

Ο γάμος ήταν στις 19:00 ώρα ιδανική, διότι τα παιχνιδίσματα του ήλιου που βασίλευε, έκαναν την θέα ακόμα πιο όμορφη. Αφού χαρήκαμε με την χαρά των παιδιών, θαυμάζοντας τους συνάμα για το πόσο όμορφα τα είχαν σχεδιάσει όλα αλλά, και πόσο όμορφοι ήταν οι ίδιοι, βγήκαμε από τον ναό για να ρίξουμε το καθιερωμένο ρύζι και να ευχηθούμε στους νεόνυμφους.

My map and his backpack Tinos(24).jpg

Απολαύσαμε παραδοσιακά κεράσματα του γάμου όπως «λυχναράκια» με μυζήθρα, παστέλια με φύλλα λεμονιού, ξεροτίγανα, σπιτική λεμονάδα και ρακί!  Πριν φύγουμε χαζέψαμε ακόμα μία φορά με την μαγευτική θέα και το ηλιοβασίλεμα.

My map and his backpack Tinos(10)Επιστρέψαμε στον Άγιο Ρωμανό όπου έγινε το γλέντι. Το γεύμα πλούσιο για όλα τα γούστα περιελάμβανε και όλα τα τοπικά καλούδια όπως κοπανιστή Τήνου, Πέτρωμα, Τηνιακό Τυράκι, Τηνιακό λουκάνικο με σκόρδο, Λούζα και Σύγλινο! Η μουσική υπέροχη παραδοσιακή με το γλέντι να ξεκινά από νωρίς έως το πρωί … περάσαμε ένα πανέμορφο βράδυ που σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστο.

Την επόμενη μέρα παρ όλη την κούραση από το γλέντι και τις λίγες ώρες ύπνου, ξυπνήσαμε νωρίς ώστε να ξεκινήσουμε την εξόρμησή μας στα περίφημα χωριά της Τήνου. Τουλάχιστον σε τέσσερα από αυτά μιας και η αναχώρησή μας ήταν το απόγευμα της Κυριακής. Έτσι ξεκινήσαμε νωρίς για να προλάβουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε!

My map and his backpack Tinos(16)

Αν και η σήμανση είναι πολύ καλή και σχετικά απλό να κινείσαι προς την σωστή κατεύθυνση, το map girl είχε πάντα μαζί της τον χάρτη όπου θα μας βοηθούσε να βρούμε τον δρόμο μας σε περίπτωση που αυτό ήταν απαραίτητο. Αφήσαμε λοιπόν τον Άγιο Ρωμανό με πρώτο μας προορισμό τον Πύργο της Τήνου περνώντας βέβαια από την Καρδιανή και έπειτα τα Υστέρνια το δεύτερο «μπαλκόνι» του νησιού.

My map and his backpack Tinos(2)

Παρκάροντας έξω από το μεγαλύτερο χωριό του νησιού, η πανέμορφη μαρμαρένια στάση λεωφορείου σε προϊδεάζει για το τι θα συναντήσεις.

My map and his backpack Tinos(12)Ξεκινώντας το περπάτημά μας, περάσαμε μπροστά από το μουσείο Τηνιακών καλλιτεχνών καθώς και το μουσείο Γιαννούλη Χαλεπά. Ήταν και τα δύο κλειστά. Προχωρήσαμε στα σοκάκια, ενώ αφεθήκαμε εντελώς στην μαγεία που αποπνέει ο ευλογημένος αυτός τόπος. Φτάσαμε σε ένα σημείο όπου μία πινακίδα (όλες οι πινακίδες ήταν είτε ξύλινες, είτε μαρμαρένιες) έλεγε «προς πλατεία» και φυσικά κατευθυνθήκαμε προς τα εκεί.

My map and hisbackpack Tinos(5)Η πλατεία του Πύργου μοιάζει να σε περιμένει για να σε φιλοξενήσει σε ένα από τα τραπεζάκια των καφενείων δίπλα στην μαρμάρινη βρύση και κάτω από τον πλάτανο. Ο τεράστιος πλάτανος ο οποίος φυτεύτηκε πριν από 200 χρόνια εκεί προσφέρει μία πανέμορφη αίσθηση ηρεμίας και χαλάρωσης.

My map and his backpack Tinos(26).jpg

Η πλατεία φυσικά λιθόστρωτη, ενώ η κρήνη που την κοσμεί είναι φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από μάρμαρο. Καθίσαμε αναπαυτικά  και απολαύσαμε το πρωινό μας ενώ δεν χορταίναμε να θαυμάζουμε όσα έβλεπαν τα μάτια μας. Ρωτήσαμε τον σερβιτόρο για τα μουσεία, και για καλή μας τύχη μας είπε ότι θα άνοιγαν και τα 2 στις 11. Με ακόμα καλύτερη διάθεση από αυτή που ήδη είχαμε, τελειώσαμε τον καφέ μας και πήραμε τον δρόμο για τα δύο μουσεία.

My map and his backpack Tinos(27).jpgΣτο μουσείο του Χαλεπά, το σπίτι που διέμενε ουσιαστικά, ακούσαμε ίσως την καλύτερη αφήγηση για την ζωή ενός καλλιτέχνη. Η κοπέλα εκεί ήταν εκπληκτική, μας αφηγήθηκε πολύ παραστατικά την ζωή του . Ακούσαμε την ιστορία όπως πραγματικά είναι, μάθαμε την αλήθεια για την «κοιμωμένη» του καθώς και για πολλά ακόμα πράγματα της μυθιστορηματικής ζωής του καλλιτέχνη. Στην συνέχεια πήγαμε δίπλα στο μουσείο των Τηνιακών καλλιτεχνών όπου θαυμάσαμε κάποια έργα μοναδικής τέχνης. Υπάρχει 1 εισιτήριο και για τα 2 μουσεία μαζί, αξίας μόλις 3 ευρώ.

My map and hisbackpack Tinos(2)

Στην συνέχεια ανηφορίσαμε προς το περίφημο νεκροταφείο με τους διακοσμητικούς τάφους και κάπως έτσι επιστρέφοντας πάλι προς την είσοδο του χωριού τελειώσαμε την βόλτα μας στον Πύργο. Αν εσύ έχεις περισσότερο χρόνο επισκέψου και το Μουσείο Μαρμαροτεχνείας!

Αφήνοντας πίσω το χωριό της τέχνης κατευθυνθήκαμε προς την παραλία της Κολυμπήθρας. Εκεί υπάρχουν 2 αμμουδερές παραλίες χωρίς ωστόσο φυσική σκιά. Εμείς επιλέξαμε αυτή με την καντίνα και τις πολύ όμορφες ομπρέλες σε σχήμα μανιταριού. Και πάλι μην έχοντας αρκετό χρόνο βουτήξαμε και κολυμπήσαμε για λίγη ώρα στα παγωμένα νερά. Αυτή η λίγη ώρα ήταν αρκετή ώστε τα νερά του Αιγαίου να πάρουν μαζί τους όλο μας το άγχος και τις έγνοιες, ήταν σαν εξαγνισμός.

My map and his backpack Tinos(7)

Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την Αγάπη…εννοούμε φυσικά το χωριό της Αγάπης. Περπατήσαμε στα σοκάκια του όμορφου αυτού ορεινού οικισμού που τα πλαισιώνουν πανέμορφες καμάρες, ενώ μας συνεπήραν οι μυρωδιές που ανέδιδαν τα νοικοκυριά. Από εκεί θαυμάσαμε και τους παραδοσιακούς περιστερώνες.

My map and his backpack Tinos(4)Επιστρέφοντας ανεβήκαμε με μερικά σκαλάκια στην αυλή του Αγίου Αγαπητού, της εκκλησίας που έδωσε στο χωριό την σημερινή του ονομασία.

My map and hisbackpack Tinos(6)Η πόρτα ήταν κλειστή αλλά τα παράθυρα της κεντρικής εισόδου ανοιχτά, καθώς κοιτάξαμε να δούμε το εσωτερικό του ναού βρεθήκαμε μπροστά σε μια έκπληξη. Το εσωτερικό ενός καθολικού ναού, μα ναι στην Τήνο υπάρχει μεγάλη κοινότητα καθολικών και αυτό το είχαμε ξεχάσει!

My map and hisbackpack Tinos(7)Στο χωριό υπάρχει στην μέση της διαδρομής στα σοκάκια ταβέρνα με θέα τους περιστερώνες, αν βρεθείς μεσημέρι εδώ δοκίμασε τα σπιτικά φαγητά.

My map and his backpack Tinos(17).jpg

Στην συνέχεια αναχωρήσαμε για τον Βώλαξ, ένα μέρος που πήρε το μέρος του από τις τεράστιες πέτρες που είναι διάσπαρτες τριγύρω, οι οποίες έχουν σχηματίσει ένα μοναδικό σεληνιακό τοπίο.

My map and his backpack Tinos(22).jpgΑφήνοντας το αμάξι στην είσοδο του χωριού, κατευθυνθήκαμε στα πανέμορφα, περιποιημένα και πεντακάθαρα σοκάκια του.

My map and his backpack Tinos(13)

Μας άρεσε πάρα πολύ το πόσο προσεγμένο ήταν το χωριό, λατρέψαμε τους στίχους από ποιήματα, οι οποίοι ήταν γραμμένη σε διάφορα σημεία του χωριού, ενώ τα φρεσκοβαμμένα παράθυρα και τα περιποιημένα σπίτια έδιναν μία ξεχωριστή νότα ομορφιάς στο ήδη πανέμορφο χωριό.

My map and his backpack Tinos(21).jpgΕδώ θα μάθεις για την τέχνη της καλαθοπλεκτικής καθώς αυτή είναι η παραδοσιακή τέχνη των κατοίκων του χωριού.

My map and his backpack Tinos(19).jpgΜετά την καθιερωμένη περιπλάνηση μας στα σοκάκια του Βώλακα, αναχωρήσαμε από το χωριό με τις καλύτερες των εντυπώσεων.

Πήραμε ακόμα μία φορά τις ανηφοριές και τις στροφές και φτάσαμε στο Φαλατάδος, το δεύτερο μεγαλύτερο χωριό του νησιού μετά τον Πύργο.

My map and his backpack Tinos(25).jpgΕκεί συναντήσαμε την επιβλητικότερη εκκλησία που είχαμε δει στο νησί την Αγία Τριάδα με τον μεγάλο μπλε τρούλο και  την υπέροχη βοτσαλωτή αυλή.

My map and his backpack Tinos(5)Φυσικά και εδώ κυριαρχεί το μάρμαρο. Δυστυχώς ο ναός ήταν κλειστός, ωστόσο τα ανοιχτά τζάμια της πόρτας, μας επέτρεψαν να κρυφοκοιτάξουμε και πάλι! Με ελάχιστο χρόνο στην διάθεσή μας κάναμε μια σύντομη βόλτα στο χωριό το οποίο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αν έρθεις ως εδώ να επισκεφτείς το Σπίτι του Σκίτσου!

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι τα χωριά Φαλατάδος-Βώλαξ-Αγάπη συνδέονται με υπέροχα μονοπάτια που ο άνδρας της παρέας έχει περπατήσει. Γενικά το νησί έχει πολλά μονοπάτια ιδανικά για όσους αγαπούν την πεζοπορία.

Μπήκαμε στο αυτοκίνητο μας και πήραμε το δρόμο για τη Χώρα. Περάσαμε δίπλα από τον επιβλητικό βράχο της Τήνου, το Εξώμβουργο ή Ξώμπουργο. Εκεί ψηλά στο βράχο βρίσκεται το κάστρο της Τήνου ή της Αγίας Ελένης με υπέροχη θέα στην νησί, το ψηλότερο κάστρο του Αιγαίου σε ύψος 621 μέτρα.

My map and his backpack Tinos(1)Ο Γιώργος στο πρώτο του ταξίδι εδώ είχε ανέβει και ως εκεί πάνω (αλλά αυτά σε άλλο άρθρο). Περάσαμε έξω από την Μονή και Σχολή Ουρσουλίνων η οποία ιδρύθηκε στο νησί το 1862 και την οποία θέλαμε πολύ να επισκεφτούμε αλλά έτσι κι αλλιώς την Κυριακή ήταν κλειστή, οπότε δεν το πήραμε πολύ βαριά.

Δες όλη την διαδρομή μας εδώ

Κατηφορίζοντας για την χώρα περάσαμε πρώτα από την Παναγία. Ήταν καλή ώρα, δεν είχε σχεδόν καθόλου κόσμο εκείνη την ώρα οπότε μπορέσαμε να προσκυνήσουμε ήσυχα.

My map and hisbackpack Tinos

Κάναμε μια τελευταία βόλτα στην χώρα, τσιμπήσαμε κάτι και ήπιαμε έναν καφέ λίγο μέχρι που είδαμε το καράβι να μπαίνει στο λιμάνι και να σφυρίζει. Είχε έρθει να μας πάρει!

Φεύγοντας από το λιμάνι, κοιτάξαμε πίσω το πανέμορφο νησί να μικραίνει καθώς απομακρυνόμασταν ενώ δίναμε την υπόσχεση ότι θα επιστρέψουμε. Η Τήνος είναι ένας συνδυασμός τέχνης, απαράμιλλης ομορφιάς και νοικοκυροσύνης. Το τοπίο σου φαίνεται άγονο, και έτσι είναι, ωστόσο αν κοιτάξεις στην καρδιά της θα αντιληφθείς ότι δεν γίνεται να είναι άγονο ένα μέρος που σου γεννάει τόσο υπέροχα συναισθήματα και σε γεμίζει με μοναδικές αναμνήσεις. Εμείς σίγουρα θα επισκεφθούμε ξανά το νησί. Εάν δεν έχεις πάει ήδη και, σκέφτεσαι που να κάνεις τις καλοκαιρινές διακοπές τότε σου το προτείνουμε ανεπιφύλακτα. Κλείσε εισιτήρια και πήγαινε στην μούσα του Αιγαίου!

My map and hisbackpack Tinos(3)
Βώλαξ

Σελίδες Ημερολογίου 16 & 17 Ιουνίου 2018

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )