Αχέροντας: Πηγές & Εκβολές

στις

Φεύγοντας λοιπόν από το Νεκρομαντείο (δες το σχετικό άρθρο εδώ), επηρεασμένοι πια από τους μύθους και τις ιστορίες για τον κάτω κόσμο, πήγαμε να ανακαλύψουμε και το ποτάμι! Κατευθυνθήκαμε πρώτα ανατολικά προς τις φημισμένες πηγές του ποταμού και στην συνέχεια θα πηγαίναμε δυτικά, στις -όχι και τόσο γνωστές- εκβολές του. Εκεί που ο Αχέροντας συναντά το Ιόνιο Πέλαγος.

Σύμφωνα με τη μυθολογία ο Αχέροντας, «ο ποταμός των ψυχών» είναι το μέρος όπου ο Ερμής παρελάμβανε τις ψυχές των ανθρώπων και τις παρέδιδε στον Χάροντα για να καταλήξουν στο βασίλειο του Άδη, στον κάτω κόσμο. Επίσης ο Όμηρος αναφέρει ότι μετά το νησί της Κίρκης ο Οδυσσέας, επισκέπτεται τον ποταμό Αχέροντα αναζητώντας την ψυχή του μάντη Τειρεσία, για να βρει το δρόμο της επιστροφής του στην Ιθάκη.

Ο ποταμός σήμερα ανήκει στις προστατευόμενες περιοχές του δικτύου Natura. Τα πλούσια σε τροφή νερά του φιλοξενούν μοναδική χλωρίδα και πανίδα, και προσφέρουν ένα θαυμάσιο καταφύγιο σε πολλά είδη της ελληνικής φύσης.

Πηγές.

Οι πηγές του Αχέροντα, οι πρώτες, προέρχονται από τα χιόνια του όρου Τόμαρος στο νομό Ιωαννίνων. Οι υπόλοιπες πηγές, ξεκινούν από τα όρη Σουλίου και τα όρη Παραμυθιάς Θεσπρωτίας ενώ, τέλος, υπάρχουν πηγές του ποταμού και στο χωριό Γλυκή της Θεσπρωτίας, στα σύνορα με τον Νομό Πρεβέζης. Το μήκος του ποταμού φτάνει τα 64 χιλιόμετρα.

Acheron(3)

Οδηγήσαμε λοιπόν μέχρι το χωριό Γλυκή και πήραμε το δρόμο αριστερά από τη γέφυρα και φτάσαμε ως το τέλος του δρόμου. Αρχικά εξερευνήσαμε την περιοχή στα αριστερά περπατώντας δίπλα στο ποτάμι.

Acheron(11)
Από εδώ ξεκινά το μονοπάτι για τις πηγές!

Έπειτα βρήκαμε το μονοπάτι , το οποίο βρίσκεται στην απέναντι όχθη, στα δεξιά του ποταμού, διασχίζοντας την γέφυρα του χωριού και πίσω από τα παραποτάμια μαγαζιά. Απολαύσαμε το περπάτημα στο μονοπάτι δίπλα στον ποταμό, μέσα σε πυκνή βλάστηση περνώντας ξύλινα γεφυράκια για περίπου ένα τέταρτο.

Acheron(8)

Η φύση «οργίαζε», ο Αχέροντας «κάλπαζε» δίπλα μας δυνατός, αιώνιος, φορτωμένος με αναρίθμητες ιστορίες και θρύλους. Φτάσαμε στο τέλος του μονοπατιού, δίπλα στις πηγές σε ένα βράχο, από όπου είδαμε το νερό να αναβλύζει. Εκεί μπορείς να βουτήξεις αν θες στα παγωμένα νερά και να πάρεις λίγη από τη φρεσκάδα της φύσης. Αφού θαυμάσαμε τα ορμητικά νερά μαζί με την υπέροχη φύση, πήραμε το μονοπάτι της επιστροφής.

Acheron(10)

Ωστόσο, η περιήγησή μας δεν τελείωνε εδώ. Κοντά στις πηγές υπάρχουν επαγγελματίες που κάνουν πολύ ωραίες δραστηριότητες όπως ιππασία και rafting. Μαζί με τον φίλο μας Δημήτρη επιβιβαστήκαμε σε μία φουσκωτή βάρκα μαζί με τον οδηγό μας και κάναμε κατάβαση ενός μέρους του ποταμού. Τραβήξαμε κουπί, απολαύσαμε το ποτάμι, βραχήκαμε, γελάσαμε και φτάσαμε στο τελικό σημείο αποβίβασης. Σε λίγο μας παρέλαβε τζιπ και η επιστροφή έγινε μέσω ξηράς. Εμπειρία μοναδική, κατάλληλη και για αρχάριους που φυσικά σου την συστήνουμε ανεπιφύλακτα!

Acheron(12)

Την επόμενη φορά θα επιδιώξουμε να έρθουμε πάλι για ιππασία, βουτιά στα νερά αλλά και για να περπατήσουμε ως την σκάλα της Τζαβέλαινας. Γεμάτοι ενθουσιασμό από την πρωτόγνωρη για εμάς εμπειρία, ανυπομονούσαμε για την επόμενη στάση μας, για να ολοκληρωθεί το «ταξίδι» μας στον Αχέροντα.

Τελευταία στάση λοιπόν, Εκβολές Αχέροντα.

Ο ποταμός εκβάλλει στο Ιόνιο Πέλαγος, στον Όρμο Φανάρι (ή παραλία Αμμουδιάς). Πρόκειται για μία περιοχή με ιδιαίτερα φυσικά χαρακτηριστικά, όπως ελώδεις εκτάσεις, υπέροχα παράκτια οικοσυστήματα με απότομους βραχώδεις σχηματισμούς σκεπασμένους με πευκοδάση, που προσδίδουν σε αυτή ένα ιδιαίτερης βιολογικής και αισθητικής αξίας τοπίο.

Acheron(2)

Καθίσαμε να φάμε σε μία πολύ όμορφη ταβέρνα του χωριού Αμμουδιά ενώ απολαμβάναμε το ποτάμι λίγο πριν ενωθεί με το πέλαγος. Τόσο διαφορετικό από ότι το βρήκαμε στις πηγές, τόσο ήρεμο.

Acheron(4)

Νόμιζες ότι σε λίγο θα εμφανίζονταν ο βαρκάρης να τραβάει κουπί όρθιος, κουβαλώντας τις ψυχές που είχε παραλάβει από τον «ψυχοπομπό» θεό Ερμή, με σκοπό να τις παραδώσει στο βασίλειο του Άδη. Αφού το βλέμμα μας πλανήθηκε για μία τελευταία φορά στα νερά της πιο γνωστής υδάτινης οδού του αρχαίου κόσμου, σηκωθήκαμε και κάναμε μία μικρή βόλτα στο χωριό. Στο ποτάμι υπάρχουν αγκυροβολημένα καϊκάκια και βάρκες που σε πηγαίνουν βόλτα στον ποταμό των ψυχών, αλλά και όταν ο καιρός το επιτρέπει στις σπηλιές της Περσεφόνης, εκεί που σύμφωνα με το Μύθο ο Άδης την κρατούσε φυλακισμένη.

Acheron(1)

Δίπλα στις εκβολές υπάρχει και η παραλία της Αμμουδιάς, που σχηματίζει έναν κόλπο σαν ημικύκλιο. Εκεί λέγεται πως βγήκε ο Οδυσσέας (ή σε μια πιο κάτω που λέγεται Όρμος του Οδυσσέα) αναζητώντας την ψυχή του μάντη Τειρεσία, για να βρει το δρόμο της επιστροφής του στην Ιθάκη. Η παραλία έχει μπλε σημαία και πρόσβαση για άτομα με κινητικές δυσκολίες (!!) και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να βουτήξουμε! Τα νερά παγωμένα ωστόσο πεντακάθαρα.  Αφού απολαύσαμε και το μπάνιο μας στο Ιόνιο,  έφτασε η ώρα της αναχώρησης. Επιβιβαστήκαμε στο αμάξι μας κουρασμένοι μα και χαρούμενοι συνάμα διότι, τις αναμνήσεις δεν μπορεί να στις κλέψει ποτέ κανείς, θα σε συντροφεύουν πάντα. Κι εμείς δημιουργήσαμε πολύ όμορφες, την ημέρα που επισκεφθήκαμε τον ποταμό του Χάροντα!

Acheron(4)

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )