10 εμπειρίες στην Βουδαπέστη

στις

Η Βουδαπέστη είναι η πρωτεύουσα της Ουγγαρίας ή της χώρας των Μαγυάρων (όπως είναι επίσης γνωστή) και αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων στο εξωτερικό. Ο ποταμός Δούναβης που την διασχίζει χωρίζει την πόλη σατ 2, τη Βούδα (δυτικά) και την Πέστη (ανατολικά). Νόμισμα της είναι το φιορίνι με σημερινή ισοτιμία 1€=362,13 φιορίνια. Η Βουδαπέστη συχνά συνδυάζεται με τις γειτονικές ευρωπαικές πρωτεύουσες Πράγα, Βιέννη και Μπρατισλάβα. Εμείς σε αυτό το ταξίδι ένα πρωινό πήραμε το τραίνο και βρεθήκαμε για 2 μέρες στην Μπρατισλάβα. Τώρα όμως ήρθε η ώρα να σου γράψουμε για 10 εμπειρίες που είχαμε στην ουγγρική πρωτεύουσα και ίσως σε εμπνεύσουν να την βάλεις και εσύ στη λίστα σου! Πάμε να τις δούμε μία-μία;

Επίσκεψη στην κεντρική αγορά της Βουδαπέστης

Το κτίριο της κεντρικής αγοράς της Βουδαπέστης σε νεογοτθικό στυλ είναι του 17ου αιώνα. Εντυπωσιακό, πολύχρωμο και γεμάτο ζωή είναι μια εμπειρία που δεν πρέπει να χάσεις! Η αγορά είναι το ιδανικό μέρος για να δοκιμάσεις -στο ισόγειο- τοπικές γεύσεις στο πόδι, να προμηθευτείς τοπικά προϊόντα και να αγοράσεις -στον όροφο- οικονομικά αναμνηστικά αλλά και χειροποίητα προϊόντα σε πολύ καλές τιμές. Εμείς εδώ πήραμε την περίφημη πάπρικα Ουγγαρίας, μια χιονόμπαλα για τη συλλογή μας αλλά και χειροποίητα δώρα. Βρίσκεται εδώ.

Φαγητό στο Pub for sale

Απέναντι ακριβώς από την κεντρική αγορά βρίσκεται το Pub for Sale. Ένα μέρος για το οποίο δεν είσαι σίγουρος για το τι ακριβώς είναι. Το μαγαζί είχε πολύ κόσμο και ήμασταν τυχεροί που βρήκαμε σχεδόν αμέσως το μικρό τραπέζι στα σκαλιά με θέα έξω. Περιμέναμε αρκετή ώρα για παραγγελία ενώ παρατηρούσαμε τα χιλιάδες χαρτιά με κάθε είδους μηνύματα στους τοίχους και το γεμάτο από άχυρα(!!) και τσόφλια φιστικιών πάτωμα. Τα φιστίκια καθάριζαν, έτρωγαν και πετούσαν τα τσόφλια τους κάτω οι σερβιτόροι, το γιατί δεν το μάθαμε ποτέ! Εδώ φάγαμε μια υπέροχη τοπική goulash σούπα αλλά και κοτόπουλο με πάπρικα, ένα ακόμα παραδοσιακό πιάτο που σερβίρεται με ξινή κρέμα και nokedli, ένα είδος ζυμαρικού από αυγά. Οι τιμές ήταν αρκετά καλές για τις μερίδες και πριν φύγουμε αφήσαμε και το δικό μας χαρτάκι! Βρίσκεται εδώ.

Ποδηλατάδα στο νησί της Μαργαρίτας

Στα βόρεια της πόλης, πάνω στον Δούναβη που διασχίζει την πόλη βρίσκεται το νησί της Μαργαρίτας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο από τα νησάκια που βρίσκονται μέσα στον Δούναβη. Μετά την γέφυρα των αλυσίδων, η γέφυρα της Μαργαρίτας οδηγεί στο ομώνυμο νησί. Την Κυριακή το νησί σφύζει από ζωή. Οικογένειες κάνουν περίπατο και πικ νικ, τρέχουν, κάνουν ποδήλατο. Εντύπωση μας έκανε μια μητέρα που έτρεχε σπρώχνοντας το καρότσι με το νεογέννητο μωρό της. Εμείς αρχικά βολτάραμε με τα πόδια και έπειτα με ένα χαρακτηριστικό ποδήλατο για 2-4 άτομα που έκανε τη βόλτα μας αρκετά διασκεδαστική. Το νησί που έχει μήκος 2,5 χιλιόμετρα και 500 μέτρα πλάτος, περιλαμβάνει διάφορα πάρκα, εκκλησίες, συντριβάνια (μεταξύ αυτών το μουσικό συντριβάνι), αθλητικό κέντρο, ιαπωνικό κήπο, ζωολογικό κήπο, παιδική χαρά και το χαρακτηριστικό υδραγωγείο. Βρίσκεται εδώ.

Somloi στο Auguszt

Το σομλόι είναι τοπικό γλυκό της Ουγγαρίας με τρία επίπεδα παντεσπάνι διαφορετικής γεύσης το καθένα, βανίλια, σοκολάτα και καρύδι. Τα επίπεδα σχηματίζονται από φρέσκια σαντιγί, σιρόπι σοκολάτας και έξτρα γεύση με ρούμι. Το γλυκό δοκιμάσαμε σε ένα υπέροχο cafe κοντά στον σταθμό μετρό Astoria, το Auguszt café, το οποίο δημιουργήθηκε το 1870. Δοκιμάσαμε επίσης το φρουτένιο γλυκό corel για να συνοδέψουμε τον καφέ μας σ’ αυτό το πολύ ατμοσφαιρικό café της Βουδαπέστης. Εδώ να σημειώσουμε πως οι τιμές του ήταν πολύ καλές σε σχέση με άλλα γνωστά cafe της πόλης. Βρίσκεται εδώ.

Μια βραδιά στην κρατική Όπερα της Βουδαπέστης

Η όπερα της Βουδαπέστης, χτισμένη το 1880 θεωρείται μια από τις καλύτερες του κόσμου! Εντυπωσιακή με τα βελούδινα καθίσματα και τον εντυπωσιακό πολυέλαιο να φωτίζει το ταβάνι με τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου! Είχαμε διαλέξει από νωρίς εισιτήρια για μια όπερα που έπαιζε εκείνες τις μέρες και ήταν ουγγρική με θέμα που θύμιζε την ιστορία του Οθέλου. Τα εισιτήρια ήταν ιδιαίτερα οικονομικά και αυτή είναι μια εμπειρία που συνηθίζουμε να έχουμε σε ευρωπαικές πρωτεύουσες, όπου και οι ντόπιοι την επιλέγουν σαν έξοδο. Μετά την παράσταση πήγαμε στο γειτονικό Callas café, όπου φάγαμε ένα γλυκό με τη συνοδεία βιολιού. Η Ουγγαρία εξάλλου φημίζεται για τα ρομαντικά τσιγγάνικα βιολιά της.

Στο Central για palinka

Η Palinka είναι ένα ισχυρό φρουτώδες, οινοπνευματώδες ποτό της Ουγγαρίας, γνωστό για την ισχύ, τη γεύση και το άρωμα του. Το ποτό είναι φτιαγμένο από φρούτα τα οποία συλλέγονται από την εύφορη περιοχή στα Καρπάθια όρη. Οι Ούγγροι φτιάχνουν συχνά τη δική τους palinka στο σπίτι (όπως εμείς πχ έχουμε το τσίπουρο) και συνηθίζουν να το πίνουν πριν ή μετά το φαγητό. Εμείς το ήπιαμε μετά από ένα τοπικό γεύμα και επιλέξαμε να το δοκιμάσουμε σε ένα υπέροχο περιβάλλον, αυτό του café Central της Βουδαπέστης. Το café Central ή Kávéház όπως λέγεται στα ουγγρικά, ιδρύθηκε το 1887 και ήταν το κέντρο διαφόρων ουγγρικών λογοτεχνικών και επιστημονικών ρευμάτων καθ ‘όλη τη διάρκεια του 19ου και του 20ού αιώνα. Μεταξύ 1890 και 1945, γνωστοί συγγραφείς και ποιητές το έκαναν στέκι για να επεξεργαστούν λογοτεχνικά περιοδικά, και ήταν επίσης ένα σημαντικό σημείο συνάντησης για επιστήμονες, συνθέτες και καλλιτέχνες. Τα χρόνια του πολέμου οι κομμουνιστές ανέστειλαν τη λειτουργία του και άνοιξε πάλι μετά την πτώση του κομμουνισμού. Το 2000 ανακαινίστηκε και ξανάνοιξε προσπαθώντας να διατηρήσει την αίγλη του παρελθόντος και όντως η ατμόσφαιρα του αποπνέει κάτι από το ένδοξο παρελθόν. Στο προτείνουμε επίσης για το πρωί αν θες να απολαύσεις πρωινό και καφέ ή το μεσημέρι αν προτιμάς ένα γεύμα υψηλής γαστρονομίας.

Στα λουτρά Gellert

Βουδαπέστη χωρίς λουτρά γίνεται; Δεν γίνεται! Μετά τη απίθανη εμπειρία που είχαμε στα χαμάμ της Κωνσταντινούπολης είχε έρθει η ώρα της Βουδαπέστης. Η πρωτεύουσα της Ουγγαρίας θεωρείται μια από τις κυριότερες λουτροπόλεις της Ευρώπης. Τα νερά της πόλης φημίζονται για τα τις θεραπευτικές και ευεργετικές τους ιδιότητες και τα οικονομικά εισιτήρια γεμίζουν τα λουτρά από ντόπιους και τουρίστες. Εμείς πήγαμε στα περίφημα λουτρά του εντυπωσιακού art nouveau ξενοδοχείου Gellert στην πλευρά της Βούδας, κάτω από τον ομώνυμο λόφο, διασχίζοντας την γέφυρα της ελευθερίας. Τα συγκεκριμένα λουτρά αποπνέουν μια μεγαλοπρέπεια και θα το καταλάβεις πριν καν μπεις μέσα. Με 100 χρόνια λειτουργίας στα αριστοκρατικά λουτρά Γκέλερτ μπορεί να απολαύσεις τα λουτρά με τη συνοδεία ορχήστρας κλασσικής μουσικής!! Μην νοιαστείς αν δεν έχεις μαζί μαγιό, σκουφάκι, σαγιονάρες μπορείς να τα νοικιάσεις όλα εκεί, φρόντισε μόνο να έχεις κάνει κράτηση από πριν. Εμάς η είσοδος ήταν δωρεάν (κι αυτό δώρο με την κράτηση του ξενοδοχείου /δουλεύαμε σε τουριστικό γραφείο τότε που η πλατφόρμα κρατήσεων μας έδινε έξτρα παροχές) αλλά επιλέξαμε και κάποιες έξτρα παροχές όπως μασάζ σε πολύ καλές τιμές (περίπου 3800 φιορίνια το άτομο).

Λάνγκος με μια ντόπια

Στα ταξίδια όπως σου έχουμε ξαναπεί γνωρίζεις κόσμο, έτσι έγινε και σε αυτό το ταξίδι προσπαθώντας να βγάλουμε μια φωτογραφία στην πλατεία ηρώων. Ζητήσαμε από έναν άλλο ταξιδιώτη να μας βγάλει μια φωτογραφία και εκείνος μας απάντησε «Βεβαίως» στα ελληνικά. Ο ταξιδιώτης ήταν ο Γιώργος από τη Χαλκιδική, ο οποίος είχε φτάσει στη Βουδαπέστη με τη μηχανή του, διασχίζοντας τα Βαλκάνια και είχε ακόμα αρκετές χώρες να επισκεφτεί. Ήταν κάτι, όπως μας είπε, που έκανε κάθε χρόνο το χειμώνα. Ο Γιώργος έμεινε μαζί μας για όλη την υπόλοιπη μέρα. Μέσα σε όλα όσα είδαμε και κάναμε μαζί εκείνη τη μέρα, ήταν και το ότι γνωρίσαμε την Ουγγαρέζα φίλη του Andrea, η οποία θα μας πήγαινε να δοκιμάσουμε το καλύτερο λάνγκος της πόλης. Τι είναι αυτό; Είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά πιάτα της Ουγγαρίας. Είναι ας πούμε όπως έχουμε εμείς την πίτα με σουβλάκι. Απλό, γρήγορο, οικονομικό. Πρόκειται για τηγανισμένη σε λάδι ζύμη, γαρνιρισμένη με ξινή κρέμα και τριμμένο τυρί. Υπάρχει με σκόρδο, αλλά και χωρίς. Η Andrea μας πήγε σε ένα μέρος που απέξω δε σου γεμίζει το μάτι και ίσως να το απέφευγες σαν παγίδα για τους τουρίστες. Λάθος! To Drums Bar στην Dod Utca είναι το μέρος που θα φας το πιο ωραίο λάνγκος λίγο πριν πας για το ποτό σου. Χορταστικό και οικονομικότατο!

Free Walking Tour για 2

Το Free Walking Tour είναι κάτι ιδιαίτερα διαδεδομένο και σύνηθες σε χώρες της Ευρώπης όπου τα επαγγελματικά δικαιώματα των ξεναγών δεν είναι κατοχυρωμένα όπως στην Ελλάδα. Υπάρχουν φοιτητές ιστορίας/αρχιτεκτονικής κ.α. ή ντόπιοι που αγαπούν την πόλη τους και προκειμένου να βγάλουν κάποιο χαρτζιλίκι ξεναγούν (κυρίως στα αγγλικά) τουρίστες σε σημαντικά αξιοθέατα αλλά και γωνιές alternative ή μυστικές που δεν θα γνώριζες διαφορετικά. Εμείς στη Βουδαπέστη κάναμε για πρώτη φορά free walking tour και μάλιστα prive. Το ραντεβού ήταν κανονισμένο από το ξενοδοχείο μας αφού ήταν κάτι σαν «δώρο» στην κράτηση μας. Περιμέναμε να συναντήσουμε κι άλλο κόσμο αλλά τελικά θα ήμασταν οι δυο μας με τον «ξεναγό». Για περίπου 3 ώρες ο νεαρός φοιτητής αρχιτεκτονικής περπατώντας στην πλευρά της Πέστης μας έδειξε πάρα πολλά κτίρια μέσα και έξω, λεπτομέρειες που δεν θα παρατηρούσαμε, art nouveau γειτονιές, μας είπε ιστορίες για τα μπρούτζινα αγάλματα και τα καφέ της πόλης και μας μίλησε για συνήθειες των ντόπιων. Ξεκινήσαμε την ξενάγηση στην αγορά της πόλης και τελειώσαμε στο εντυπωσιακό κοινοβούλιο. Στη μέση της διαδρομής σταματήσαμε στη κεντρική Vaci Utca για καφέ και Kürtőskalács (το παραδοσιακό γλυκό «καμινάδα» με ζάχαρη και κανέλα), σε μέρη που λογικά ο συνοδός μας θα έπαιρνε κάποια προμήθεια για τους πελάτες που πήγαινε. Στο τέλος, αν και λέγεται -free- είθισται να δίνεις ένα φιλοδώρημα για το tour και όταν τα άτομα είναι αρκετά τα χρήματα δεν είναι άσχημα. Εμείς αν και στην Ελλάδα προτιμούμε τους διπλωματούχους ξεναγούς μας, θα σου προτείναμε να δοκιμάσεις ένα free walking tour στο εξωτερικό, που πολλές φορές μπορεί να είναι θεματικό, βραδινό ή εναλλακτικό χωρίς να ξεχάσεις βέβαιο και το tip στο τέλος.

Γεωργιανό φαγητό

Όσοι μας γνωρίζουν ξέρουν πως αγαπάμε το φαγητό. Το καλό φαγητό αλλά και το διαφορετικό φαγητό. Μας αρέσει να δοκιμάζουμε τοπικές γεύσεις στα ταξίδια μας, αλλά και όσο μέναμε στην Αθήνα, τρώγαμε κάθε τόσο σε εστιατόρια με εθνικές κουζίνες γιατί έτσι ήταν σαν να κάναμε ένα ταξίδι. Γαστρονομικό μεν αλλά ταξίδι! Ας πούμε πώς αυτή τη φορά κάναμε ένα ακόμα ταξίδι ενώ ήμασταν σε ταξίδι !?! Περπατώντας αρκετά τη βδομάδα εκείνη στην Βουδαπέστη παρατηρήσαμε ότι υπήρχαν διάφορα εστιατόρια με κουζίνες πολύ μακρινές και περίεργες σε εμάς όπως Αζερμπαιτζάν, Περσία, Συρία, Γεωργία κ.α. Έχοντας δοκιμάσει αρκετές τοπικές γεύσεις και πιάτα σε διάφορα μέρη στη Βουδαπέστη, το τελευταίο μας βράδυ επιλέξαμε αυτό το όμορφο εστιατόριο με το όνομα Hachapuri για να δοκιμάσουμε κουζίνα από τη Γεωργία!! Σε παρακαλώ αν αγαπάς και εσύ το καλό φαγητό, μην παραλείψεις να το επισκεφτείς!!

Αυτές είναι 10 εμπειρίες που ζήσαμε στην Βουδαπέστη, σε ένα ταξίδι 7 ημερών που δοκιμάσαμε πολλά, είδαμε περισσότερα και δεν ξέραμε από που να πρωτοξεκινήσουμε. Ελπίζουμε να απόλαυσες το πρώτο μας άρθρο για την Ούγγκρικη πρωτεύουσα που τόσο καθυστερήσαμε και αν θες να μας γράψεις και εσύ για εμεπιρίες που έζησες εκεί και θα μας πρότεινες. Είμαστε εδώ άλλωστε για να εμπνεύσουμε ο ένας τον άλλο στα ταξίδια!

Μια ευχή, σύντομα να ταξιδέψουμε πάλι μακριά!

Ταξίδι: 26/2-5/3/2015

Ξενοδοχείο 1: Atrium Fashion Hotel (κράτηση)

Ξενοδοχείο 2: Zenit Budapest Palace (κράτηση)

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )